Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 hvorfor har dere hatt så mange? Så på tråden at enkelte har hatt fjorten katter, ti hunder, elleve fisker, sju marsvin osv. Har dere så mange i slengen, dør de fra dere eller stikker av? Eller er dere av typen som kaster fra dere katten når h*n ikke er kattunge lenger? Jeg undrer, er 30 år, og har bare rukket å ha 1 kanin og to katter (har den ene katten nå). Tilsammen har jeg hatt kjæledyr i 22 år. En katt kan jo bli over 20 år. Vil legge til at jeg forstår at en gullfisk og et marsvin har kortere levetid enn en katt.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Har hatt mange her. Fisker har vi jo hatt nesten hundre av på en gang... Har tre akvarier. Hadde to marsvin som tilsammen fikk omtrent ti barn mens vi hadde dem. Ungene hadde vi aldri så lenge, for de gav vi bort, men vi hadde dem jo en liten stund. Har hatt 7 katter. Først en hankatt. Den måtte avlives fordi den ble veldig syk. Fikk så en hunkatt som fikk kattunger. Nå har vi bare mammaen. Har også hatt tre hunder. Den første måtte vi gi bort, for den var alt annet enn barnevennlig. Den andre ble bare 7 år før den døde. Den tredje måtte avlives fordi den bet. fikk aldri hund igjen, for vi fant ut at vi er ikke hundemennesker. Har hatt mange dyr på en gang.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Kunne aldri kasta fra meg et dyr uansett- likevel har jeg hatt endel; 2 undulater, 7 katter (2 av dem har jeg nå), 2 hunder (inkl den jeg har) og 1 marsvin. Har hatt noen samtidig, noen hver for seg- og så har jeg hatt dyr helt siden jeg ble født da- så det blir snart 30 år.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg er vokst opp med hund(da jeg var veldig liten), den ble påkjørt. Så hadde vi katt til jeg ble voksen(da døde den av alderdom). Da skaffet jeg meg katt selv. Den første hadde jeg bare i 1 år, for da "kidnappet" min mor den;) Så skaffe jeg meg ny katt, som ble avlivet pga sykdom etter noen år, Og nå har vi ny katt igjen:) Den er ikke så gammel enda, så den kommer vi til å ha i noen år, håper vi(at den ikke blir syk eller noe, da). Ellers har vi mange fisker, noen store og noen små, og har hatt fisk i ca 15 år. Noen av dem kan bli veldig gamle(opp til 30 år, faktisk), så vi vil nok ha fisk i mange år til. Ellers har vi kaniner, og de kan en ha flere av samtidig. Og passer en ikke på, så har en plutselig fryktelig mange kaniner;) Vi har også hatt hamstere, men de lever sjelden lenger enn ca 1 år(det er vanlig). Å kvitte seg med dyr, fordi en ikke gidder mer, er sykt i mine ører. Skaffer en seg dyr, så må det være fordi en vil ha dyret til det ikke lever lenger av sykdom eller alderdom. Ikke skaffe dyr på impuls, for så å gå lei når det ikke var slik en tenkte seg. En har ansvar for deres helse, og skal på alle måter ta vare på dem som familiemedlemmer. Til og med fiskene her blir behandlet slik:)
LadyBlackJack Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har også hatt endel dyr oppigjennom årene. Hadde mange kaniner samtidig da de formerte seg, og hamstere og rotter lever som kjent ikke spes lenge. I voksen alder har jeg hatt 2 hunder og hetterotter. Ene hunden omplasserte jeg til kjentfolk gr skolegang, og andre hunden min døde bare 3,5 år gammel, ble påkjørt. Det er 2 år siden, og går fortsatt omtrent ikke en dag uten at jeg tenker på gullet mitt. Et stoort savn.. Har alltid tatt godt vare på dyrene mine og anser meg selv for å være en sann dyrevenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå