-MtG- Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg begynner å bli rimelig lei nå. Er 15 dager over idag og ingen tegn på fødsel. Er forsøkt satt igang siden Tirsdag, men ingen respons. Så skulle jeg egentlig inn til KS i dag, men de hadde ikke kapasitet så jeg må komme tilbake i morgen. Nå er jeg sliten!!! De kan vel ikke utsette det enda flere dager nå?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Bare for å deprimere deg litt, så hadde jeg ei på "barselgruppa" her på Dib som gikk 19 dager over :o/ Tror nok det ordner seg for deg i morgen, selv om det ikke var helt sånn du hadde planlagt - unner deg i alle fall å få småtten ut nå!! *krysser fingrene for ledig kapasitet i morra*
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Det skal nå vel egentlig ikke være mer en 12 dager... Det er iallefall det som gjelder her... Får håpe at du får møte lille snart:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 På sykehuset her kan man gå 3 uker over dersom alt står bra til med mor og barn før man blir igangsatt.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 viktig å huske at man er ikke på overtid FØR man er 14 dager over termin. så da er du 1 dag på overtid.. håper babyen kommer snart nå da:) har selv vært på overtid å vet hvor pyton det er!! lykke til!!
Gjest Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Hei venninna mi gikk i 17 dager,men jeg håper du slipper det.Du må ha lykke til ,håper det er din tur snart!
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Overtidsdefinisjonen er ganske uklar. Jeg kjenner jeg blir provosert når folk sier at du ikke er overtidig før 14 dager etter termin. En ting er om man har stor forskjell på ul termin og mens termin. Men dersom terminene er ganske like så mener jeg at man er overtidig i det man føder over termindato. Man sier da vitterlig at man har født x antall dager over termin. Jeg mener MtG er 15 dager på overtid! Hilsen en som har gått 11 og 12 dager OVER TERMIN med mine to, og som får spadern dersom noen mener at ungene mine er født til termin!
Guttemamma75 Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Termindatoen er jo bare en ca dato som barnet kan komme på, det er jo ikke eksakt tidspunkt og det er jo derfor man sier at det er helt normalt å føde fra 2 uker før til 2 uker etter termin.. Og enten du liker det eller ei så er man ikke overtidig før 2 uker etter termin, og dine barn er ikke født på overtid, men x antall dager over termindatoen.. (men innen terminen som er 4 ukers perioden rundt termindatoen). Du kan mene hva du vil, men snakker du med en jordmor/lege er det slik DE tenker...
Elletuppa Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 På sykehuset vi hører til setter de er grensa 14 dager, på dagen. Da blir man satt igang.. men dersom de går flere dager vet jeg ikke hvor mange dagen de venter,, Huff vet hvordan du har det, er ikke noe arti å gå over termin. Har 4 barn og har gått en mnd mer gravdid enn jeg har "trengt" Både jm og lege var rystet at jeg som 4 gangs fødende gikk 13 dager over termin... Men når man får babyen i armen glemmer man kor lei og kor man venta og alt er bare bra. Lykke til
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 overtid ER faktisknår man er 14 dager over termin.. enten du liker det eller ikke.. jeg har vært 12 dager over TERMIN og 15 dager over termin(da 1 dag på overtid!) hvorfor skal du få spader for det?
Sessa ruger igjen... Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 At du er innafor når du føder to uker før og to uker etter er greit, men definisjonsspørsmålet går på om man er over termin ved dag 1 over termindato eller to uker etter termin dato og der mener jeg at det er det første som teller. På sykehuset mitt så blir man ikke satt i gang før 3 uker over termin dato om alt er bra, mens andre steder er det 10 dager som er grensa. Det sier noe om hvor forskjellig man ser på dette rundt omkring. Jeg ble faktisk omtalt som overtidig flere ganger nå sist av både lege og jm i forbindelse med at jeg var på ekstrakontroller fordi jeg holdt på å utvikle svangerskapsforgiftning. Legen min sendte meg til sykehuset på kontroll den siste gangen fordi hun skulle ta ferie: "Ja, nå er du jo godt over tiden, så nå synes jeg det er helt greit at sykehuset tar over." Hvorfor jeg får spader? Fordi det blir sånn "flikis" pjatt å si at "Du har ikke gått over tiden, ungene dine ble jo født innenfor termin..." Det ble vektlagt ved flere anledninger denne gangen at jeg hadde gått over tiden sist!! Så det så!! Det er noe annet å si at de er født innenfor normalen. Det kan jeg godtta! Er ikke sinna altså, bare litt hårsår på akkurat dette temaet.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 hehe hvorfor ikke bare senke skuldrene å avfinne deg med at du fødte OVER termin, men ikke var på overtid?? så slipper du å få spader,hihi..
De tre gull Skrevet 24. januar 2009 #13 Skrevet 24. januar 2009 Ville bare gi deg en trøsteklem Vet hvordan du har det.. og sier bare stakkers deg Trøste, trøste<3 Klem og lykke til..
Bellanotte Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Jeg kan godt skjønne at du er lei nå. Jeg gikk selv 18 dager over termin så jeg vet hvordan det føles. Jeg klagde ikke og sa at jeg var sliten, som er visst det man burde gjøre. Du får si at nå er det nok nå orker jeg ikke mer. Jeg tror ikke de utsetter det noe mer nå, men så lenge du kjenner godt med liv i magen så har jo babyen det bra. Lykke til.
-MtG- Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 24. januar 2009 Jeg ble jo forsøkt igangsatt 11 dager på overtid, ja de kaldte det overrtid på sykeuset. Har vært inn og ut fra skehuset nå siden tirsdag og fikk beskjed på fredag at jeg kunne velge KS på lørdag eller vente enda en dag, til søndag, for å se om det satt igang av seg selv. Endelig bestemte jeg meg for at nok var nok og jeg ville ha KS i dag, men når jeg kom på skehuset kunne jeg ikke detlikevel. Arg! Nedtur. Jeg har ikke lyst på KS i det hele tatt og det tok var kjipt å måtte bite i det sure eplet, men jeg forberedte meg da på at i dag var dagen. Men nei da. Skuffa!! Men i morgen kan de vel ikke komme å si at de ikke har tid? Da vrir jeg huet rundt på dem!
mai mammaen til to Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 får håpe det ordner seg i morgen.. er jo uansett ikke lenge igjen nå.. forhåpentligvis starter det i natt av seg selv..
~sjiraff~ Skrevet 24. januar 2009 #17 Skrevet 24. januar 2009 Helsepersonell bruker jo ordet overtid etter termindato, så da holder jeg meg heller til dems definisjon enn noen dib damers )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå