Gå til innhold

kan du hjelpe meg med noen gode interiørtips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei;) Jeg er så heldig å få flytte inn med kjæresten min, men sliter litt med å inrede slik at det blir koselig og varmt. Han sier selv at han ikke har peiling på slike ting (og det må jeg jo si meg enig i hehe), og at jeg kan gjøre hva jeg vil;) "Problemet" er at han har en stor grønn sofa, og jeg er usikker på hvilke farger som kan passe til den. Veggene og stuebordet er hvitt (skandinavisk lys) og teppet er svart / grått. med den grønne sofaen syns jeg det er vanskelig å kompinere med andre farger. Noen som har tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet med å vurdere hva belysning kan gjøre med rommet, det påvirker atmosfæren mye.

Ofte er det fint med mange lave lamper, ikke en sterk.

Grønt kommer jo i så mange nyanser. Jeg tror jeg ville holdt meg til de lysene fargene, evt prøve ut puter og tilbehør i off-white eller lys-lys brunt i f.eks lin. Eventuellt også teppe i off-white i stendenfor gråsort?

Hva med bilder på veggene?

Skrevet

Ja det har du sikkert rett i, det er ganske kald belysning, det kan jeg gjøre noe med. Har lyse puter men synes det blir litt blekt liksom... ellers er lysere teppe en veldig god ide hvis vi ikke hadde hatt hund;) Ei veninne av meg har foreslått orange men det er jeg veldig usikker på,)

Takk for tips!

Skrevet

Hvis ikke du misliker grønt veldig, så kan det jo være fint å blande litt med puter (og evt nytt teppe) og ha ton-i-ton i lysere grønnfarger og offwhite. Kanskje en knallgrønn om du finner en tone som passer med den i sofaen :)

Skrevet

vi har ei hlet hvit stue men grønt som farge på detaljene. Nå vet ikke jeg hvordan grønnfargen på sofan er men her i huset har vi matchet flere ulike grønnfarger uten problemer. så her har vi grønne, tynne gardiner, grønne puter i beige sofa og brunt til annet stæsj sammen med grønt i f.eks. kulelys o.l. samt grønne planter :) syns det liver godt opp i ei hvit stue nå som man drømmer om våren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...