Gå til innhold

til dere som velger å ikke vaksinere barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor velger dere å ikke vaksinere barnet??

Ikke ment for å krangle. Jeg bare lurer på hvorfor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort oppsummert: Fordi helsevesenet får godt betalt av vaksineprodusentene for å overbevise småbarnsforeldre om å sprøyte gift inn i ungene deres.

Sjekk vaksinedebatten for detaljer.

Skrevet

enig med deg "mamma til to flotte gutter"

bedre at de stryker med av "uskyldige" barnesykdommer enn at de får vaksine!!

da kan vi sitte med god samvittighet å vite at den dritten fikk ikke våre barn!! at de døde er ikke så nøye................

Skrevet

Fordi jeg har satt meg ekstremt godt inn i saken - lest stort sett all info fra begge kanter - og trukket den konklusjonen at vi lar være, av helsemessige årsaker.

Forøvrig er det riktig at det er atskillig mer penger og politikk i dette enn de fleste ønsker å tro.

Skrevet

Glemte å si at vaksinemotstandere selvsagt er mye mer bevisste enn oss som er for vaksiner, de er mye mer beleste og oppegående, og er i grunnen de eneste som kjenner "sannheten" om vaksinene.

Skrevet

Friske sunne barn tåler barnesykdommene. Ingen barn med normalt immunforsvar stryker med av kusma eller røde hunder, og kikhoste er ikke farlig for barn som har passert året (eller 6mnd, hørt litt forskjellig). Det at alle små barn skal vaksineres slik at ikke gravide kvinner skal bli utsatt virker for meg helt latterlig. Dersom disse kvinnene selv hadde hatt sykdommen som barn ville det rett og slett ikke vært et problem. Vaksinene varer dessuten ikke livet ut, i motsetningen til immuniteten du får dersom du har sykdommen på naturlig måte.

Grunnen til at man ikke vaksinerer før passerte 3mnd er fordi så små barn ikke tåler denne mengden "gift". Men med en gang man har passert 3 mnd starter sirkuset. Det første året er det utrolig mye som skjer i de små kroppene, og de er ikke ferdig utviklet. Uavhengig om jeg valgte å vaksinere eller ikke, så ville jeg ihvertfall utsatt det til barnet var litt større, og hadde litt mer motstand.

Når det gjelder stivkrampe så tror jeg ikke det er så stor sannsynlighet for at et barn på under ett år blir bitt av en hund eller får stygge sår som kommer i kontakt med rustent metall osv. Jeg ventet med denne til vesla var så stor at hun begynte å leke og løpe rundt utendørs, rundt ettårsalder.

Grunnen til at jeg velger å ikke vaksinere mot barnesykdommene er fordi jeg tror disse sykdommene styrker barna. De er en naturlig del av barndommen, og de er utviklende. Jeg kunne skrevet mye mer, men orker ikke nå;)

Skrevet

du er klar over hva som er inne i den gravides mage????

jo riktig, en BABY!!!

slutt for all del å vaksinere barna deres, men kom for fa.. ikke å grin den dagen barnet deres dør av en såkalt "usyldig" barnesykdom!!!!!

DA må dere stå for det valget dere tok for deres barn..

Skrevet

15.18: Din ekstreme usaklighet styrker ikke saken din. Den avslører kun at du mangler kunnskap, og ikke minst balanse nok til å fatte klartenkte beslutninger.

Skrevet

hehe mulig det:))

men nå er det ikke jeg som må bagrave mine barn pga kusma..;))

Skrevet

Friske og sunne barn tåler det kanskje ja, men hva med de barna som av en eller annen grunn har nedsatt immunforsvar? Mener dere at dere ikke har et felles ansvar for alle barn? Mener dere at ditt sunne og friske barn gjerne må smitte barnet som har dårlig immunforsvar på grunn av for eksempel en cellegiftkur? Det går faktisk an å tenke litt utenfor sin egen litt beskyttede tilværelse..

Skrevet

Begrave barn pga kusma? Du har tydeligvis ikke peiling. Om 20 år, når alle i Norge vaksinerer barna sine mot vannkopper står vel barna dine med de samme argumentene som du gjør nå.

En av grunnene til at staten innførte vaksinen mot kusma er fordi det koster staten mange penger dersom alle må være hjemme med syke barn noen uker. Dette er ikke noe de legger sjul på engang, hvis du gidder å lete opp litt info da.

Skrevet

jeg har vaksinert alle barna mine, å er selv vaksinert.

jeg har hatt alle barnesykdommene i utrolig mild form. knapt feber, 2 prikker o.l..

søstra mi som er 2 år yngre en meg (også vaksinert) ble stygg dårlig..

hvordan hun hadde klart seg uten vaksine vet vi jo ikke, men tørr ikke tenke tanken!

ingen av oss har vært spes syk etter det..

gjør som dere vil..

Skrevet

å penger og politikk er det uansett i legemiddel industrien..

blir tilbudt dyre medisiner når det finnes billige å like bra medisiner! +++

Skrevet

Ok, så du vaksinerer dine barn for å ta hensyn til de få svake i sammfunnet?

Hva med de få som blir vaksineskadet? Er det bedre å ofre helsa til i utgangspunktet friske barn for beskytte de som ikke takler sykdommene? Det er alltid en risk vet du, vaksinene er ikke 100% sikre, og de vil ikke utrydde sykdommene.

Skrevet

skal man tenke litt grovere så er det vel bedre at et par unger blir vaksineskadet enn at 100 dør av sykdommene??

vaksinene er jo for å gagne samfunnet..

Skrevet

hehe satt deg ekstremt godt inn i saken??

du tror ikke at de holder tilbake masse info som vi mannen/dama i gata ikke skal vite??

blir helt satt ut av hvor enkelt det er for dere å sette barna deres i en sånn situasjon at selv en "uskyldig" sykdom som kikhoste kan ta livet av barna deres...

Skrevet

Og du tror ikke helsemyndighetene holder tilbake info, eller omgår den? Da er du ikke bare naiv, men direkte kunnskapsløs.

Men, gjesp, denne debatten er ganske uttværet nå. De som ikke har fått med seg de mest grunnleggende argumentene, bør sette seg inn i disse først, ved blant annet å ta en titt på vaksinedebatten. Det er eget fora for den her inne.

Skrevet

Vet du hvor mange som har fått kikhoste etter å ha blitt vaksinert?

I Sverige brøt det ut rene epidemien på vaksinerte barn. Visste du det eller ikke?

Skrevet

Den var til 15.57. Og PS, de ikke-vaksinerte unnslapp stort sett smitten.

Skrevet

Jeg ble ikke vaksinert for de vanlige barnesykdommene som kusma, meslinger osv. Taklet disse sykdommene helt fint, slik de aller fleste i min generasjon gjorde.

Skrevet

Interessant at "opplyste" vaksinemotstandere innehar sannheter som forskere verden over ikke er klar over. Dere burde virkelig publisere de "vitenskaplige" funnene deres. Tenker spesielt på følgende saker som omtales hyppig her inne som rene fakta:

Positiv korrelasjon mellom pertussis-vaksinen og krybbedød

At Sverige ikke lenger har pertussis-vaksinen i sitt vaksinasjonsprogram

Positiv korrelasjon mellom MMR-vaksinen og Autisme

Vaksiner har ingen reell funksjon, men promoteres kun av FHI av økonomiske årsaker

Problemet med forskning som støtter vaksinemotstandernes ekstreme standpunkter, er at de ikke har kunnet bli replikert av andre med samme resultat og at deres "funn" ikke er statistisk signifikante.

Å påberope seg bred vitenskapelig støtte og bedre kunnskap enn helsepersonell og forskere verden over er etter min mening et godt eksempel på "delusions of grandeur". Man burde selvfølgelig alltid ha en sunn skepsis og 1 forskers eller 1 leges påstand trenger nødvendigvis ikke være korrekt. Har imidlertid 10.000 forskere og 100.000 leger kommet frem til samme konklusjon, burde man begynne å se en trend. For all del, form gjerne deres egen hypotese og utfør studier for å forsøke å finne støtte for denne. Hvis dere derimot ikke innehar kunnskaper om vitenskapelig metode eller tid nok til å lese gjennom all forskning på området, så burde dette kanskje overlates til noen andre mer kompetente?

Som en kort oppsummering av dagens forskning:

JA, vaksiner fungerer (selv om ikke alle fungerer 100 %)

JA, vaksiner kan ha potensielle bivirkinger (i likhet med alle medisiner)

Helt fair å droppe vaksinene hvis man frykter bivirkninger, men vær så snill å innrøm at dette er en beslutning basert på følelser og ikke ledende vitenskapelige hypoteser.

Skrevet

La oss ta Prevenar, f.eks. - som skal forebygge hjernehinnebetennelse, lungebetennelse og blodforgiftning. Ifølge statistikk og forskning vil dette kunne spare 3-4 liv hvert år, men samtidig også ta 21 liv ved bivirkninger. Så hvorfor vil norske helsemyndigheter årlig bruke nesten 100 millioner på dette?

Kan noen gi meg et tilfredsstillende svar?

Skrevet

er ikke det ganske nye medisiner da?

dessverre så må man bare prøve seg fram til man får en vaksine som ikke ta flere liv enn den redder.

ALL medisin kan har bivirkninger.

Skrevet

Du vet vel hvorfor du kan få billige varianter av samme medisin som de dyre? I tilfelle du ikke vet det, så er det fordi "oiginalens" patent er gått ut, og hvem som helst kan kopiere oppskriften til en medisin. Disse selger den billig for å komme seg inn på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...