Gå til innhold

Gifte seg i bunad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri drømt om å være noen brud i hvit kjole med slep, så vi stiller i bunad. Mannen kjøper seg også det i anledning dagen og fremtiden - og det blir nok en overraskelse tenker jeg.

Fler som skal det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg (enda ihvertfall), men har alltid hatt lyst til å gifte meg i bunad. Syns det er kjempefint.

Skrevet

Tror kanskje jeg ville opplyst om det i så fall, så gjestene kan "tone" ned antrekket litt. Selv om bunad er pent, er det lettere å ta "glansen" fra en brud i bunad enn en i klassisk brudekjole dersom man kommer i pen selskapskjole med smykker og tilbehør... Man kan kanskje "forsvinne" litt i mengden med bunad (men ikke sikkert du har lyst å være så voldsomt blikkfang da...)

Skrevet

Vet du hva? det tenkte jeg på også.. gjestene må nesten få vite hva dere har planlagt da.. er lite kjekt å skal skinne forann gjestene når kanskje 4-5andre står der med samme bunad, eller står der med skikkelige ballkjoler. Bare noe å tenke på:)

Skrevet

Æh.... Tone ned antrekket når bruden stiller i bunad? Du er klar over at bunad hører inn under kategorien "galla-antrekk", eller? F.eks. ved ball på slottet, så er det jo nær sagt alltid dresskode galla, og der kan man helt greit stille i bunad.

En brud i bunad vil jo som regel ha krone eller kanskje blomsterkrans i håret, så da skiller hun seg jo helt greit fra gjestene.

Skrevet

Jada, jeg er klar over at bunad regnes som festantrekk og kan brukes ved galla.. Har bunad selv, og synes det er et flott plagg ved mange anledninger. Personlig mener jeg likevel at bunad ikke fremhever skjønnheten på samme måte som en brudekjole. Tror i alle fall ikke jeg ville følt meg så vel selv, hvis jeg var brud og kom i bunad, mens gjestene var veldig "stæshet" i lange kjoler, sjal, høye heler, smykker, osv...

Tror jeg ville tonet ned pynten mer om jeg skulle i et bryllup der jeg visste at bruden bar bunad, ja..

Skrevet

HI her!

Til dere som ikke vil ta glansen fra bruden, det er ingen problemer her i gården!

Jeg velger bunad fordi jeg ikke ønsker å være prinsessa med hvit kjole - da hadde jeg jo gått for det! Vi skal ha et stort, men uformelt bryllup, og antrekket er valgt med omhu. Vil nok ha en sommerkjole liggende på vent i tilfelle vakkert vær, men alle vet hvem jeg er, og om noen overgår meg så er det altså intet problem. Utover det vil jeg sikkert ta noe blomster i håret eller noe som markerer akkurat de tingene der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...