Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Hvordan vasker dere dere selv nedentil. Bruker dere klut eller "såpe" på hånda i dusjen? Bruker dere i tilfelle kluten flere ganger? Hvis ikke, hvordan oppbevarer dere den da? Tørker dere dere med håndkle hvis dere ikke har vært i dusjen? Annet? Dette er seriøst ment. Jeg har aldri lært hvordan det egentlig bør gjøres. Det bør jeg vel helst finne ut før jeg skal lære mine barn det.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har alltid brukt såpe på handa i dusjen;)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Har heller aldri lært det, så vet ikke om jeg gjør "riktig". Hovedpoenger er vel å bli ren. Bruker bittelitt såpe på hånda og vasker meg når jeg dusjer. Skyller godt med rent vann for å få bort all såpe. Bruker ikke klut annet enn til ansiktet. Tørker meg med håndduk når jeg har dusjet. Vet ikke helt hva du mener med om å bruke håndduk når man ikke har vært i dusjen? Vasker meg bare i dusjen, så har ikke behov for å tørke meg med håndduk ellers.
baima Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Bruker asan på hånden i dusjen. tørker meg med hånduk. Under menstruasjon så bruker jeg ofte noen våtservietter etter eg har vært på do i tillegg til bare papir.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Jeg bruker såpe på handa i dusjen. Og av og til når jeg føler for det, så vasker jeg meg med en vaskeklut med bare rent vann, og kaster den så i skittentøyskurven. Spesielt når jeg har mensen, da må jeg vaske meg mye, blod er ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Bruker ikke vanlig såpe der nede, bare intimsåpe eller rent vann. I dusjen tar jeg dette på hånda og vasker, før jeg skyller godt med vann. Noen ganger bruker jeg kun vann. På travle dager eller steder uten tilgang på dusj, bruker jeg vann og klut ved vasken- men uansett metode, så vasker jeg meg der nede hver dag.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Jeg bruker Vaseline Intensive Care til alt;) Og vasker bare med hånden i dusjen, også nedentil. Skyller godt, slik at all såpe går bort. Dette gjør jeg på barna også. Sjelden jeg vasker meg uten å være i dusjen, for det går jo greit å bare gå inn i dusjen slik at en får vasket seg kjapt under armer, nedentil og på føttene. Dette er mine kjappdusjer;) Bruker heller litt våtsevietter nedentil om det ikke er mulig å dusje. Liker ikke vaskekluter, av en eller annen grunn. Tror kanskje jeg tenker at en ikke får ut all såpen fra en vaskeklut.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Bruker Asan på hånda i dusjen, og klut med bare vann om jeg ikke dusjer. Vasker hver dag, men bruker kun kluten en gang før den havner i vasken. Det sies jo at man ikke skal vaske "inni" på jenter. Det dannes et hvitt(ekkelt!) lag som virker beskyttende, men jeg vasker nå likevel hele området jeg da! Bruker håndkle, men smører inn med babyolje og lar det lufttørke litt først.. =)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 Man bør ikke bruke såpe nedentil, selv ikke intimsåpe. Jeg bare skyller med dusjen og bruker hånda i tillegg for å "komme til". Dusjer hver morgen og syns det holder å vaske seg der da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå