SolstråleneMine<3 Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har termin 8. juni, og 26. juli reise hele familien min med slektninger (tanter, onkler, bestemor ++) til Paris. Det er jo over en mnd etter fødselen. Jeg har lyst å være med og ta med meg den lille. Jeg har hørt at det er lettest å reise med barn under 1 år og over 3 år, så det blir jo i så fall nå. De reiser jo med spedbarn på fly hele tiden. Og jeg tenker at dette i alle fall blir den letteste formen for ferie for meg siden jeg har så mange rundt meg som kan hjelpe meg gjennom hele ferien. Er det noen som sier jeg ikke bør dra likevel? I så fall hvorfor? Er litt usikker, skjønner dere
meg & to små vampyrer Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hmm, vanskelig det der. Det som kan skje er jo at du går 14 dager over før du føder og babyen er bare 3 uker f.eks. Og du vet jo ikke enda hvordan den første tiden vil bli for deg. Mange opplever den som veldig slitsom f.eks. Så dermed kan man jo si at det vil være en sjanse du evt må vurdere om du ønsker å ta....
SolstråleneMine<3 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Ja, jeg har tenkt på det og.. Men billetten er såpass billig nå at hvis jeg skulle være for sliten eller noe slikt, så kan jeg bare la være å dra Men er likevel litt i stuss for å bestille før jeg har hørt andres mening og erfaringer.. Og jeg tenkte også på det samme som du der, hva om jeg går over tid og hun bare er 3 uker gammel for eksempel. Ville det da vært dumt å reise med henne? For jeg vet at på fly har de seler foran magen hvor spedbarnet skal henge når man skal fly, så det er jo lagt tilrette for det. Og man må si i fra til flypersonalet.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Ja, altså de sitter bare på fangene våre når de flyr. Det er fullt mulig ja. Om det er veldig billig med både fly og overnatting og du har råd til å evt kaste bort de pengeen, så kan du jo ta sjansen. En annen ting er jo at om du orker å reise så kan det allikevel hende det er så mye som skjer inni deg at en reise på toppen er noe du får lite ut av. Men det motsatte kan jo skje også; at alt går bra, at du har masse krefter og kan nyte turen. Tenk på slike ting som mating f.eks. Om du har tenkt å amme (som er lettest på reise og tryggest når de er så små) så kan det være lurt å planlegge steder der det er akseptert å amme eller de har ammerom. Vet ikke hvordan det er i paris, men ikke alle spisesteder det er greit å gi babyer mat på den måten eller det er lett å stelle de f.eks. Så om du drar bør du planlegge litt i forhold til mating og stelling hvetfall.
Line3 Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Det viktigste er vel hvordan du selv har det den 26 juli. Så sant du føler at du orker å dra, så har du jo helt rett i at det som regel er veldig greit å reise med babyer. De gjør jo ikke stor annet enn å sove og spise hvis alt er som det skal I tillegg har du som du sier mange rundt deg til å hjelpe. Hva synes de da? Er det kos å få ha med en baby på tur, eller føler de at de blir litt hemmet av det? Er jo veldig avhengig av hvordan de har sett for seg denne turen også. Hvis det er shopping, champagne og sene kvelder på byen de i utgangspunktet har planlagt, kan det jo være en liten brems med nybakt mor og nyfødt barn. Da tror jeg at jeg hadde valgt å la være (hvis ikke det er en pappa med da) Ellers tror jeg ikke jeg hadde betenkt meg i det hele tatt. Så lenge du har kalkulert med at du har råd til å tape pengene hvis ikke alt skulle gå som planlagt, og det har du jo M.a.o hvis alle synes det er kos med baby på tur hadde jeg blitt med, hvis ikke hadde jeg vært litt redd for å føle meg til bry/ensom. Og det betyr jo ikke at de er noe mindre glad i deg og babyen i tilfelle, det handler jo da om hva som er planlagt og hva man i lang til har gledet seg til. Vet ikke om det var til noe hjelp jeg, vet jo ikke hva du er mest usikker på. Om det er oppholdet der nede, flyturen, hva de andre vil synes eller.... ? Du har selvfølgelig sjekket at så små får komme på flyet, at det ikke er noe med trykkendringer el lign som ikke er bra for så små? He he dette ble jo rene avhandlingen
Gjest Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Skjønner det må være veldig fristende.. Men når du har født og kommet tilbake til hverdagen så kommer du til å merke hvor utrolig sliten du er i kroppen.det tar på med e et svangerskap,fødsel og så en baby med nattevåk og greier.så energien du har kommer til å gå til babyen så er redd du ikke får så mye ferie.Og i tillegg den varmen som kan være i Paris på den tiden (har selv vært der) så vil du nok føle deg ganske medtatt.Og er ikke noe særlig for spedbarn heller med sånn en varme.. Men har du folk til å hjelpe deg så stiller du jo bedre og forstår jo godt at du har lyst til å dra.. Husker bare selv når jeg fikk førstemann (han er født i Juni) og jeg sleit i varmen med han da...og det var her i Norge...
SolstråleneMine<3 Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2009 Tusen takk for svar, alle sammen Akkurat nå er det faktisk varmen jeg tenker mest på, for jeg føler jeg har fått svar på det meste andre. For det var familien min og slektningene som foreslo at jeg skulle være med og ta med den lille Så de har ingenting i mot det. Og så er det jo det om jeg er opplagt nok når den tid kommer.. Men takk takk
Blomster&bier Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Bare du selv som vet om du klarer det eller ikke, og utifra svarene du gir så tror jeg du allerede har bestemt deg Hvis det blir helt krise, så vet du at du iallefall ikke gjøre det igjen
Mammarama=) Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 Klart det går bra.Du har jo masse familie som kan hjelpe deg med babyen. Bare husk å drikke masse vann og å hvile når det trengst.Jeg reiste i bryllup i sverige når nr 2 var 10 dager (med fly) Var i august og ca 32 grader hele helga.Gikk kjempe fint=) Lykke til uansett hva du bestemmer deg for=)
Plikkert70 Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 Formen din avgjør dette helt klart, nå når det er billige bilett som ikke blir så sur å avbestille , stå over hadde jeg villet bestilt og satset på å komme meg avgårde, med mye av fam tilstede og sikkert mye hjelp. Jeg har selv vert i Paris 5 ganger og det er en fantastisk by, og skal selv muligens avgårde i mars igjen (blir aldri lei av den byen. Det som hadde bekymret meg med å ha med en nyfødt baby hadde vert mulighetene for å komme seg rundt omkring. I paris er det Metro som er den størst og kjappeste måten og komme seg til og fra forskjellige plasser, severdigheter det er vert å få med seg, dette fåregår jo under bakken og er veldig tungvindt med vogn da det er mye trapper, jeg hadde iallefall ville hatt med en babybjørn bæresele for ev slik transport, ellers kan du jo ta taxi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå