Gå til innhold

Smerter i mage og rygg, noen som vet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 24 og i går kveld fikk jeg store smerter i øvre delen av magen (kunne minne litt om luftsmerter) det ble verre når jeg satt, så måtte gå mye rundt på gulvet for at det ikke skulle være så vondt. Men etterhvert begynte smertene å gå bak i ryggen og det var veldig vondt, kunne minne om sterke menssmerter. Men etter en halvtimes tid begynte det å gi seg. Ringte legevakten men de sa bare at "det kunne jo faktisk være luftsmerter og hvis det ikke gikk over skulle jeg komme ned, og siden jeg ikke hadde hatt blødninger gikk det sikkert fint" (minner meg selv på å ikke ringe legevakten neste gang jeg er urolig for noe). De verste smertene er over nå, men kjenner fortsatt antydninger til luftsmerter i dag også. Bebis lager heller ikke noe særlig med liv så det får meg til å bli ekstra bekymret og lurer veldig på hva dette kan være.

 

Er det noen som har opplevd det samme og eventuelt vet hva smertene kommer av? Kan det være kynnere? Jeg har lest at dersom man får ryggsmerter ved kynnere så må man ringe legen med en gang siden det kan være tegn på tidlig fødsel..

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg beklager at jeg ikke har noen særlig id'e om hva det kan være.

Men jeg vil råde deg til å ringe føden, ikke legevakten. De har myyye mer peiling. Jeg håper det går fort over og at det ikke er noe annet enn luftsmerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller ikke hjelpe deg med hva det er, men synes terskelen bør vær ganske lav for oss til å ringe føden/legevakt Jeg hadde en del smerter i brystet/skuldra og armen for ikke så lenge siden, ringte legevakta og de tok en fullstendig kontrollsjekk på meg! De konkluderte med at det kun var noe muskelært, men utrolig lettet følelse etterpå :-) Man blir så ekstra bekymra når man i tillegg går å bærer på og har ansvaret for et annet liv også :-)

 

Håper smertene gir seg for deg, men jeg ville ringt føden :-) Er så vondt å bekymre seg slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere kjenner man vel i hele magen, jeg kjenner i allefall mine på hele magen.

 

Det jeg tenker når du sier smerter øverst i magen er svangerskapsforgiftning.

Det er sikkert ikke det, men er jo lurt å få skjekket det ut.

Er jo mye bedre å dra å få skjekket seg, å finne ut at alt er bra, enn å reise å finne ut at man feiler noe.

 

Ringer ikke legevakten med mindre jeg _må_ jeg heller.

Sønnen min har hatt diare en uke nå, ringte i går siden han hadde slimete diare. Men siden han har hatt god form å drikki bra så er jo alt greit, men syns det var lurt å ringe legevakten for sikkerhetsskyld å få det bekrefet.

Men når han våknet i dag, var alt snudd på hode. Han spydde slim, hadde feber å være i elendig form å nektet å drikke å spise. Kl var da halv syv, vi fikk time hos legen kl 11.15

 

Jeg greide ikke slå meg til ro med det, så ringe legevakten i nabo kommunen, der fikk jeg komme med en gang, å de syns det var kjempe dårlig av legevakten jeg hører til at de ikke ville ta i mot en gutt på under to år som hadde så drastisk foranding i løpet av natten med en gang.

 

Heldigvis så alt fint ut, å vi fikk bedskjed om at vi måtte forall del ikke være redd for å kontakte legevakten vi tilhører igjen om han fremdeles var vanskelig å få i drikke å vi merket at han ble værre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg:) Jeg ringte føden og de kunne ikke gi meg ett klart svar på hva det kunne være, siden det er så mye så skjer og alt er så individuelt. Men de tippet at det kunne være tarmsystemet som fikk dårlig plass og ble dyttet oppover og til sidene. Leste litt mer om det i boka mi og det som stod beskrevet der både med smerter osv stemte med hvordan jeg hadde det, så jeg har slått meg til ro med at det er det jeg kjenner. Må bare spise mye fiber, drikke masse vann osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe kjekt at lar seg løse så lett da=)

 

Greit å ringe føden, får (som oftes) litt bedre svar der enn legevakta =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn de siste 2-3 dagene jeg også. Det høres veldig fornuftig ut det de sa på føden ang tarmsystemet, så nå ble jeg litt beroliget selv.

Det er sannelig ikke enkelt å vite når noe er galt og når ting er som det skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...