Kulå Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Er du flink til å bruke restemat? Jeg syns jeg er ganske flink til det, måtte en stund være ekstra flink pga dårlig økonomi. En dag blir det kanskje to-tre rester, eller jeg sper på med noe annet. F.eks er det kjøttkakerester tar jeg gjerne med noen karbonader... Men hvor lenge kan egentlig rester stå? Kommer jo selvfølgelig litt anpå hva det er og om det kommer kjapt i kjøleskap, men er det noen som vet?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Vi er ikke noe flink å bruke restemat, hender ofte at den blir kastet etter noe ndager i kjøleskapet eller vi har glemt å sette inn og den ennå står på benken morgenen etter. Spørs jo litt hva det er rester av, jeg tror ikke jeg ville spist eller servert ungene rester som har stått mer enn 3 dager. Pizza rester pleier samboern å spise 4-6 dager etter vi har hatt det, men det synes jeg er litt på grensa.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Ja jeg er gansge flink til å bruke restemat, og blir sint på meg selv om jeg glemmer maten slik at det går for mange dager. Spiser det enten som en god kveldsmat, fryser det, eller sper det med på annen middag. F.eks har vi hatt fisk så lager jeg gjerne fiskegrateng dager etter. Jeg er nok gansge ekstrem på hvor lenge restemat kan stå, ting med fisk og kjøtt i får ikke stå mer enn to dager her. Kanskje maks tre til nøds hvis det er blitt fort nedkjølt og at det blir kokt opp igjen, ikke bare varme i mikroen. Liker ikke at mat står lenge jeg. Grøt spiser jeg også maks to dager etter.. Men den varmer jeg bare i mikroen.
blond Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Vi har sjelden restemat, pleier å spise det som er til overs til kveldsmat, men som regel blir alt spist opp til middagen.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Har blitt flink til det det siste året.... før kastet jeg alt(fy og skam) tror nok det har noe med at jeg endelig har blitt "voksen"...hehe:)) ser litt det økonomske i det.....
lÅktiHaUDe Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Vi er flinke til å bruke restemat Søndagene spesielt har vi noe ekstra godt og da koker jeg litt ekstra poteter og sånn slik vi har til mandag. Ellers så er jeg enda flinkere til å fryse. Ost som ikke er oppbrukt kan raspes og brukes på pizza, den er like god når den er nedfryst. Fryser også den osten vi ikke har brukt opp til f.eks taco og har den til pizza. Kjøper ting på tilbud og fryser så kan jeg bare ta opp. Jeg gidder liksom ikke å spise opp pengene våre. Er veldig gla i å reise så da vil vi heller bruke penger på dette. Og hvorfor ikke når maten er akkurat like god?? Og jeg er kresen på mat altså..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå