Gå til innhold

Ligamentsmerter eller bekkenløsning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå lurer jeg på hva slags smerter jeg har... regner ikke med noen fasitsvar, men andres erfaringer.

Jeg er gravid i uke 32.

Magen har sunket.

Har født en gutt 6 uker før termin tidligere.

Smerter:

Lysken, stort sett på begge sider.

Det er vondest - når jeg ligger i senga og skal snu meg fra side til side. Sover med pute mellom bena. Da kjenner jeg vondt mellom lysken også.

Det gjør også vondt hvis jeg skal plukke opp noe fra gulv, bøye meg mye.

Det går bra å gå, stå, reise meg så lenge jeg gjør det med samlede ben. Og går med museskritt.

Håper det er noen her med lignende erfaringer....

Ha en flott dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som bekkenløsning synes jeg, men jeg er ingen ekspert.. Hva med å snakke med legen??

Skrevet

Bekkenløsning. Helt klassisike symptom, dessverre. Med meg var jeg så heldig at det ikke ble verre enn det du beskriver + at å trå "litt feil"/sidelengs var vondt. Og at det forsvant da ungen kom ut.

JEg kjente det i lysken(på hver side av skjedeåpningen ca), mest på venstre side, men også høyre. Og litt i skambeinet midt fremme.

Skrevet

Det var da som søren og da... sukk. Håpet det var ligamentsmerter.

Så da gjelder det å unngå å ligge på rygg under fødsel da?

Fastlegen min har fri mandager... så jeg skal vurdere fram til tirsdag om jeg skal ta kontakt eller ei.

Men tenker at blir det værre enn det er nå, så tar jeg kontakt med lege uansett.

Trodde det bare var lyskestrekk til å begynne med... var ute og måkte litt snø... det var tydelig det dummeste jeg gjorde jah.. men akkurat da hadde jeg ikke så mange andre valg.

Tusen takk for svar jenter.

Skrevet

Bekkenløsning kommer jo av at ligamentene blir slakkere, slik at leddene ikke er like stramme/tette som vanlig. Så begge benevnelsene er vel korrekte i denne sammenhengen.

Ta det rolig fremover, så kan det være at det blir bedre og ikke verre:)

Det med å ligge på rygg under fødselen, tror jeg går greit likevel. De som har skikkelig bekkenløsning, og da ikke klarer å gå skikkelig engang, kan være trenger en annen fødestilling. Men med sånn litt bekkenløsning, så mener jeg vanlig fødestilling går greit:)

Jeg vet ikke helt, for det svangerskapet hvor jeg hadde dette, endte i hasteKS. Men det var hvertfall ikke snakk om at fødestillingen skulle være noe annet enn fødesengen.

Skrevet

Tusen takk.

Det står skrevet så mye, og er jaggu ikke lett å orientere seg i alt.

Fødte mens jeg lå på rygg sist, og syntes det var greitt - da å bevege seg mer enn nødvendig var forferdelig.. men før det, så stod jeg jo så lenge jeg kunne. Så det er lissom litt skummelt å måtte la en stilling man har gode opplevelser fra - måtte utebli. Tar uansett dette opp med jordmor når den tid kommer. Men tankene virrer jo.

Mulig dette går inn under bekkenplager da.. har lest noe om det begrepet også.

Pytt pytt.. får ta det så piano som jeg kan den siste tiden, og håpe på det beste. Er alene med en 3 åring... men heldigvis en ganske så forståelsesfull liten 3åring.

Tusen takk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...