Gå til innhold

barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnefaren har ikke betalt barnebidrag på 1år nå i februar. sist jeg snakket med han, sa han at han skulle ringe de og ordne opp i det. Jeg er nå kjempe redd for at barnefaren kan bare ringe og få slettet hele dette året med å feks si at han har gitt penger til meg uten om nav. Dette har ikke bf gjort. Jeg bare lurer på om det er så lett for bf å lyve og få slettet ett helt år med ubetalt barnebidrag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor ringer ikke du istedet?? det er du som har krav på pengene,så da hadde jeg gjort det.

Skrevet

de er ikke åpne i helgen

Skrevet

nei asså, mente ikke nå i dag da..hehe..

men siden du ikke har fått penger på 1 år,så tror jeg de hører mere på deg, og det du setter som krav,enn at han gjør det, ikke sikkert han sier han ikke har betalt på 1 år heller.

Skrevet

ja jeg har ringt før bf har sagt at han skal ringe de. de har sendt tre purringer. og skulle begynne å trekke i desmber, men da hadde ikke bf noe jobb lengre

Skrevet

uffda...men da virker det som han bare må få gjort det, men hadde jeg vært deg,så hadde jeg også sagt i fra hvor lenge det er siden,er ikke sikker på om du får etterbetalt, da må du iallefall dokumentere på et vis at du ikke har fått penger.

(er ikke lett å bevise,hvis en har privat avtale,ville jeg tro)

Skrevet

de har det hos nav innkreving. så er oversikt der. vi har ikke privat avtale siden han ikke betaler.

Skrevet

Har dere hatt privat avtale om bidrag? Uten at nav har vært innblandet? Da slipper han nok unna. Men har dere vært gjennom megling, og du har søkt bidrag gjennom nav, og du kan bevise at det ikke er blitt betalt, får du de kanskje. Hos oss betaler barnefar(min samboer) inn til nav og så får eksen pengene fra nav hver mnd. Det blir beregnet bidrag ut i fra inntekt til far og mor, og også etter hvor mange netter barna sover hos far.

Skrevet

nei det er gjennom nav innkreving

Skrevet

Da er det ikke noe problem,du får det du har krav på da,men mulig du må søke om det....

Skrevet

Ok. Hvis det er gjennom innkrevingssentrralen har han bidragsgjeld. Han kan ikke bare si til de at han har betalt deg privat hvis du ikke samtykker. Så da får du de tilslutt. De trekker han i lønn, skattepenger etc, når han får penger der. Er han flink å trikse og mikse kanskje han slipper unna, men det er ikke lett altså...Du får bare ringe nav og purre... Får du ikke bidrag i det hele tatt nå? ikke minstebeløpet en gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...