Mayken Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Vi har en utrolig sær katt (halvt perser). Ikke noe kosete i det hele tatt og holder seg stort sett for seg selv. Men i går når snuppa og jeg skulle sove formiddagslur fant jeg katten liggende rett utenfor soveromsdøren vår da vi våknet. Hadde lagt seg godt til rette oppå lokket til fødekofferten. I går kveld når jeg hadde lagt meg, dukket plutselig pus opp igjen, gikk rundt babysengen og snuste, kom bort til meg og snuste og gikk så og la seg oppå kofferten igjen. Virker nesten som om hun har begynt å våke over meg, sambo er sikker på at det er et tegn på at noe vil skje om ikke så veldig lenge. Jeg vet ikke helt om jeg tror på sånne ting, hvordan skulle katten vite det liksom? Andre som har litt rare dyr for tiden?
elikatt -mamma til 4- Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har hatt katter i alle år, og det forundrer meg ikke om katten din "sanser" et eller annet! Hadde det vært en hankatt eller kasterat ville den sansynligvis ikke gjort disse tingene. Mitt inntrykk er at hunkatter er generelt mer oppmerksom på menneskene sine. Jeg har bare han- og kasteratkatter nå (en av hver), og de er egentlig bare svimete og selvsentrerte og merker nok ingenting! :-)
Mayken Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Samba er sterilisert hunpus. Hun har ikke brydd seg noe om meg tidligere i svangerskapet. Skal bli spennende å se..hehehe
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 elikatt. jeg kan motbevise dette med hannkatt og sterilisering.. min hannkatt er kastrert, og er akkurat sånn som hun forklarte her.. uansett hvor jeg går, så kommer han etter for å passe på meg..om jeg går på do, så legger han seg rett uttafor døra til jeg kommer ut igjenn, spessiellt om jeg hoster eller er syk. da passer han ekstra på meg og han legger seg ned med føttene mine nesten uansett hvor jeg sitter hen på stua:) han er en godpus som passer på meg han følger alltid med meg når vi går turer i skog og hvor det nå enn er.. og mjauer etter meg om han kommer litt for langt borte.. det var noen ganger det har skjedd at jeg skulle gå tur alene,, men katten ble med for han ville..men jeg var så deppa og lei eg at jeg ville gå tur alene, jeg tok han med inn,(har ei kattedør) og tok han med opp trappa og satte han der, så sprang jeg allt jeg kunne ut og laaaangt vekke ned veien, og på stien et godt stykke....så han ikke fikk med seg hvor jeg dro hen.. åsså skulle jeg til å sette på deppemusikk og gå langs stien..så kjenner jeg noe som stryker meg på foten..og jaggu meg er det ikke pus....hvordan han visste hvor jeg var hen så langt borte, det vet jeg ikke altså..men dette har skjedd to ganger, og jeg blei like overraska hver gang.. og han trøstet meg på en måte med å "si" : jeg lar deg ikke være alene så deppa mamma" ..så jeg fikk litt tårer i øyenkroken når han var der uansett m jeg ikke ville :) jeg klarer ikke forestille meg å ta livet av min katt noengang, og håper virkelig ikke jeg må gjøre det en dag. for pus er en del av familien her iallefall så det kan godt hende at pus passer på dere
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 men om du er gravid, så senser dyr sikkert dette ja:) egentlig helt overbevist... og kan jo hende den vil passe på ekstra nå da vettu eller ja kansje den vil fortelle noe som skal skje snart man vet alldri, og det er alltid spennende
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 men kom på en ting, en repotasje eller noe som gikk på tv tror jeg... var at et gammlehjem hadde en pus... og pusen visste når noen skulle dø..så den la seg alltid på rommet til den som strax skulle dø..så de omtrent visste jo når dette skulle skje.. så det må jo være noe med dyr og å kjenne ting så kansje den gjør deg oppmerksom på at du må være klar til fødsel ellernoe? fortell hvordan det går da , oppdatering og sånnt
Lillemus&mamma'n Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Den yngste pusejenta mi kommer og legger seg inntil magen og maler hver natt nå, hun er veldig sky, og har ikke ligget i sengen hos meg tidligere. Det morsomme er at snella i magen "kommuniserer" med pusen, ved å røre litt på seg når pusen ligger foran magen. Litt søtt, da : )
elikatt -mamma til 4- Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Lizziee Ingen regel uten unntak, vi har også hatt en kasterert hannkatt med sånn adferd, passet på oss, veldig klok og så ut til å forstå mye!! :-) Så jeg påstår ikke at de ikke kan være sånn, men av alle kattene jeg har vært borti oppgjennom årene så er det hunkatter som oftest har denne adferden. Og de siste årene har jeg bare hatt hannkatter, og savner virkelig å ha en katt som "bryr" seg!! :-)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 Vi har to steriliserte hunnpuser. Den ene er egentlig ikke så veldig kosete, men hun skal alltid ligge på rommet til unga og passe på. Hun ligger ikke i sengene dems når de ligger i de, for det er de lært opp til at ikke er lov. Men om unga er sjuke, så legger hun seg i fotenden av senga og passer på. Noen ganger er det nesten første tegn på at de er sjuke. Om de får feber eller noe om natta.. Mini får alltid ørebetennelse om natta. Eller er da vi merker det. Han gråter veldig, da har alltid Miss lagt seg i forenden på senga samme kveld- før vi merka han var sjuk. Så jeg tror nok helt sikkert hun merker det er noe. Jeg hadde en hannkatt da jeg var liten. Han skjønte det meste. Vi bodde inni skogen,og han løp fritt som han ville. Men han kom som regel og møtte meg på vei hjem fra barnehagen eller skolen, og om jeg gråt på rommet mitt så kom han og trøsta meg. Helt plutselig var han der. Han skulle kastreres, og den dagen mamma hadde time til han dro han i skogen som vanlig, og kom aldri tilbake. Som om han visste det skulle skje.
Mayken Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2009 Hmmm.. ja vi får se hva som skjer. Hun har ikke vist noen interesse for meg tidligere i svangerskapet, men nå er jeg høygravid og de siste gangene jeg har lagt meg for å sove, har hun plutselig vært der, ellers så bryr hun seg ikke så mye, følger ikke etter meg eller noe ellers. Er som sagt en veldig sær og rar katt dette, men hun har vist tilfeller der hun har passet på snuppa. Vi har soverommene i 2 etg og kjellerstue i kjelleren. Jeg var ute og sambo var hjemme med snuppa som var blitt lagt og sov, han gikk ned i kjelleren for å se litt på tv så hadde babycallen gått tom for batteri og snuppa hadde begynt å gråte, det hørte jo ikke sambo da. Men katta oppførte seg helt rart, gikk og surret rundt beina på han og mjauet og viste tydelig at hun ville han skulle følge etter henne. Gikk til slutt etter katta opp trappa til 1.etg og da hørte han hva som var på gang, så han og katta gikk opp til snuppa og fikk ordnet opp i gråten. Så den kan jo litt den også da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå