Gå til innhold

Flaut :O :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om d er farlig å bruke Dulcolax når man er prøver?

(avføringspiller?) grunnen t jeg bruker dette innimellom er at jeg har MEGET treg mage - kan gå 14 dager uten å gå på do... :S legene har ikke gjort noe m d - prøvd alt mulig...

jeg bruker d ca 1-2 ganger i uka å øker dosen m 2 piller fra d som står i bruksanvisninga...(fungerer ikke hvis ikke)

er dette farlig tror dere? kan d f.eks minske sjansen for graviditet / eller øke sjansen for SA/MA???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er med tablettene som du tar, men vet at Lactulose (flytende) kan man bruke under graviditet...

Måtte ta det sist jeg var gravid ;-)

Skrevet

Det er jo ikke bra å bruke dette for mye, men det er fordi systememet ditt kan bli enda tregere hvis du bruker det mye over tid. Har du prøvd alt mulig slags kosthold? Masse fiber, kiwi har en lakserende effekt. Du har jo sikkert prøvd det..

Spør legen din om dette med prøving og risiko for SA, så er du helt sikker.

Skrevet

har prøvd omtrent alt...

hatt treg mage så lenge jeg kan huske :o

skikkelig kjedelig da magen min er oppblåst omtrent hele tida...

byttet kosthold,få i meg masse fiber , prøvd svisker,plommer,osv... sånn i store mengder. andre får diare av dette men på meg så er d likedan... ingenting skjer... :S

d står på pakken at man ikke ska bruke d sammenhengende i mer enn 1 uke - jeg bruker d mellom 1 og 2 ganger pr uke . har også opphold innimellom...

må vel gå over til noe flytende om jeg blir gravid ja ...

Skrevet

har egentlig prøvd alle råd fra både lege å venner... :S

kan liksom leve m d på en måte.blitt så vant... men er likevel kjipt - tar jeg pillene så sitter jeg gjerne på do i 3-4 timer å da... med korte opphold...

men ska spør legen om d er farlig å bruke så lenge jeg er prøver ja...

Skrevet

hentet dette fra felleskatalogen om legemiddel.::::

Graviditet.

Lang erfaring ved bruk av Dulcolax har ikke vist skadelige effekter på foster. Rådfør deg allikvel med lege før bruk av Dulcolax dersom du er gravid.

Forsiktighetsregler.

Dulcolax påvirker tarmmotorikken. Bør bare brukes i korte perioder. Langvarig bruk kan gi tilvenning og nedsette den naturlige tarmfunksjonen. Ved bruk utover anbefalt behandlingslengde (max. 1 uke) eller ved endrede avføringsvaner, må lege kontaktes.

Effekten av andre legemidler kan bli redusert dersom de tas samtidig med Dulcolax.

Skrevet

Hei, kjenner ikke til dette preparatet du bruker, men vil bare tipse deg om osteopat. Vet jo ikke så mye om din medisinske historie, men jeg fikk helt forstoppelse og ble hard i magen under sist svangerskap. Gikk til osteopat og fikk hjelp der...

Skrevet

osteopat - hva er d??:P

jeg husker når jeg var liten å mamma måtte sette klyster på meg - så treg mage har jeg hatt omtrent hele livet...

men legene har ikke gjort noe så lenge jeg er frisk ellers!?

har lest d samme om de pillene jeg bruker - derfor prøver jeg å ikke ta d hver dag liksom...

litt ekkelt tema-men .......

nå som jeg vil ned i vekt - så er ikke d så lett m den magen min.. føler meg konstant sulten å oppblåst... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...