gullegget Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har en gutt på 5 år som ofte klager over at han er sliten. Noen som har noen erfaring? Eller tips? Prøvde å spørre på helsestasjonen, men her hvor jeg bor trekker de bare på skuldrene og smiler, når du spørr om noe. Har lurt på om jeg skulle ta han med til legen, men er redd for at det skal være noe galt. Så jeg har bare utsatt det. Ellers har jeg bare en lat unge.. Mvh
lÅktiHaUDe Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Jeg hadde tatt barnet med til legen, bedre med en gang for mye enn en gang for lite mener nå jeg.. Hvordan er han ellers da? Hoster? Er det når han løper han er sliten eller er det også etter han har sittet og sett tv?? Jeg tenker selvfølgelig astma med en gang. Mi jente har det og klager i perioder på at hun er sliten og da må vi gi litt mer medisin og da tar det ikke lang tid før hun er på topp igjen Ta han med til legen du så slipper du å gå å lure.. Trenger jo ikke være noe heller. Kanskje han bare har en litt stressende hverdag??? Lykke til
gullegget Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Han kan si det når han sitter i sofaen. Hoster ikke. Klager så fort vi begynner å skal gå tur. Sutrer og klager. Dette har pågått ett par mnd. Han har ikke full plass i barnehage, og er ikke der lange dager. Jeg ser jo nå når jeg skriver det ned, at jeg må ta han med til legen. Takk for svar:)
Gjest nyttårsløftet Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Kanskje det gir et bedre bilde av å se hvor utholdende han er i lek? Her blir 5-åringen veeldig fort sliten av å gå tur, men skjer det noe spennende på veien, så er det full fart. Det samme om hun først setter seg på sofaen og kjeder seg, hvis vi da sier at "nå må du komme på badet" eller noe annet kjedelig, så er hun trøtt. Skal vi gjøre noe morsomt, spretter hun opp. Blir jo fortere sliten selv også av å jogge i ti minutter enn av å danse i en time=) Enig i at det er bedre med en tur for mye til legen enn en for lite, da. Lykke til=)
metaMORfose Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Hvis det er noe galt med ham så må det jo gjøres noe med umiddelbart. Ikke la være å gå til legen! Insister på blodprøver, og få i gang gutten. Kanskje er han lat? Kanskje er han i dårlig form? Hvordan er omgivelsene hans? Er det andre rundt som klager mye på at de er sliten osv? Unger tar fort etter. Selv vokter jeg meg vel for å klage over at jeg er sliten eller trøtt. Har du en lat unge eller at han er i dårlig form må du bare ta tak i det med en gang og få ham i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå