Gå til innhold

Dere som klipper småguttene deres hjemme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det enkelt å bruke en maskin?

Eller bør man ha litt peiling.?

Jeg har IKKE peiling :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maskin er jo enkelt, men jeg liker ikke sveisen en maskin gir. Klipper mine egne gutter og et par av nabobarna for en kopp kaffi. Bruker saks, men det er igrunnen lettere med maskin. Mine gutter er ganske langhåra. Litt lik i sveisen som hm guttene har i katalogen.

Skrevet

Man bør definitivt ha peiling! Selv om man bare skal bruke maskina må man tenke på fine linjer og gradering. Hensyn til virvler etc. Har sett så mange små gutter (og jenter for den saks skyld) som har blitt skamklipt av mor.

Koste heller på seg de kronene de koster å klippe han i en salong. Ikke uten grunn det tar 4 år å bli frisør! ;o)

Klem fra frisør...

Skrevet

det er enkelt å klippe med maskin ja :) Klipper både mann og gutten vår med maskin, og det ser helt greit ut. Klippe med saks tar for lang tid for gutten vår, og jeg gidder ikke ta han med til frisør når han mest sannsynlig vil nekte frisøren å klippe han så allikevel...

Skrevet

Øvelse gjør jo mester og en gang må jo være den første...

Som ei venninne sa til meg, så er det mange penger spart på å lære seg å klippe guttene sine selv. Men jeg har hatt gutten min på snart 3 år to ganger hos frisør. Men det er fordi han er livredd for klippemaskinen. Men sist gang jeg klipte mannen min fikk jeg lov til å klippe han også.

Men må si at de som snauskaller ungene sine, det er ikke mye pent...

Heller ikke der det står fjoner opp overalt.

Det kreves litt tålmodighet for å få det fint og tålmodighet er vel ikke akkurat det barna alltid har. Men man kan jo sette de foran tv`n eller ta det over et par dager kanskje...

Skrevet

Må få si meg enig med 3rOK. Må være litt lengde på, selv om det er klippet med maskin :) I tillegg pleier jeg å ha det litt lengre oppå enn på sidene, sånn at det blir litt frisyre. + at jeg går over med saks etterpå, og tar alle fjonene som stikker opp. For det blir litt fjon etter maskinklipp..

Første gangen vi klippet eldste, så sto han på krakken fremfor vasken, og lekte med vannet i springen han. Mye gris med vann, men det gikk som en drøm å klippe han :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha tatt han med til frisør da jeg ikke er særlig talentfull selv, men med mauer i rompa og lopper i blod tror jeg ikke det ville gå så bra. Så da får han heller se skamklipt ut en stund til (2 år). Søsteren på 4 år går til frisør sammen med meg.

Skrevet

Det er bedre å bruke maskin enn en kjøkkensaks for å si det slik. Maskinen stiller du inn på lang lengde på toppen av hodet, (De går opptil 3-4cm) en drøy cm i nakken og ved ørene. Rundt ørene tar du den med bare noen millimeter slik at det blir rent og ryddig der. Klassisk guttesveis, og det blir ikke hakkete og ujevnt. Maskin er trygt for amatører! : )

Hvis ikke gutten orker å sitte stille så lenge, er det helt greit å ta det i flere omganger hjemme. Kan ta mange pauser. Hvis du er forsiktig og ikke klipper for kort, kan du evt ha frisøren som "backup" i krisetilfelle.

Her går fireåringen til frisør ca en gang i året, før 17. mai som regel. Folk ser ikke forskjell egentlig, i løpet av de fire årene han har levd har jeg blitt en habil guttefrisør.

Bare prøv, det er moro, penger og tid å spare på å gjøre det selv.

Men å snaue gutten med maskin på lik lengde over hele hodet som en gammel mann, det er fælt, altså!

Skrevet

Her har jeg klipt eldste med maskin siden han var liten. Tok hanmed til frisøren for første klipp. Kom ut kjempe skuffet. Gutten var jo ikke noe finere på hodet. det var skevt og så helt forferdelig ut.

Trudde jeg klarte det bedre, men det endte med maskinklipp.

Hver klipp har vært en tortur for gutten stakkars. Han har vært så redd for Maskinen. Men vi har ikke tenkt noe særlig på det siden han har vært redd alt som durer. Lillebror ble maskinklippet senest her om dagen og han er flinkere til å uttrykke seg enn storebror. han sa det gjore så vondt. Fikk helt vondt inni meg. Her har jeg brukt maskin på gutta for det er lettvint og så har gutta blitt lugget under klippen. Var bare å bite tenna sammen og klippe ferdig, så han så ganske grei ut så han kunne gå i barnehagen dagen etter.

Hadde en lang samtale med eldstemann før han la seg i kveld. Jeg spurte om han hadde lyst til å reise til frisørdama og klippe seg og det ville han. Ikke maskinen, da blir jeg lei meg sa han.

Fikk helt vondt inni meg.

Så nå har jeg bestemt meg for at her blir det bare frisøren fra nå.

Ikke mer maskinklipp på smågutta mine.

Denne ble lang, men men..

Skrevet

Jeg klipper hjemme, men er frisør da :)

Maskin er greit nok det, men man har virvler å ta hensyn til og overganger.

Hvis man tar det en gang i uka så er det greit, hvis ikke ser man LETT ut som en fortball på hodet, fro håret blir så rundt.

Men fro all del, er det looken man er ute etter så er det ingeting iveien.

men gjerne best om sommeren.

Skrevet

Jeg har klipt gutten min på 18 mnder noen ganger først med saks og tynnesaks han er tykt hår, ble ganske bra, men nå sitter han ikkje i ro og det var blitt veldig slitt(Sovehår) baki hode og nakken så jeg tok maskinen der og klipper med saks framme:) syneste han ble kjempefin:D såg ut som en liten mann:D

Skrevet

Jeg har alltid sverget på at ungene mine skal slippe å gå rundt skamklipte, så jeg tar dem med til frisøren hver 6.-8. uke.

Å være frisøre er jo et håndverk, og jeg må innrømme at det er langt mellom pene, hjemmeklippa frisyrer på unger:-p

Skrevet

Guten vår på 3 har vore hos frisøren tre gongar, og eg har vore skikkeleg misfornøgd to av tre (og sånn mellomfornøgd den siste). Då sparar eg heller pengane og klipper sjølv, så kan eg vere hakket meir fornøgd - gratis.

Eg er ikkje frisør, men som ei over her seier - øvelse gjer mester. Eg trur ikkje at eg klarar det like bra som om eg hadde vore frisør, men eg veit korleis eg vil ha det, og det er tydelegvis vanskeleg for meg å forklare andre/for å andre å forstå. Og resultatet blir bedre for kvar gong.

Eg brukar for øvrig ikkje maskin, klipper med "ekte" frisørsaks. Småen har allid vore skvetten av seg og blei vettskremt då frisøren kom med maskinen for å klippe ved ørene.

Sist gong sat småen på ein krakk i badekaret (greitt å sleppe unna hår utover heile huset) og åt saftis, mens eg klipte og pappaen leste bok for han :o)

Skrevet

Signerer Mom2Two her!

Mi tulle på 3 år blir med meg til frisørenhver gang jeg går, ca hver 2 mnd. Frisøren tar henne bare innemellom min klipp og jeg betaler 50 kr for det - så det trenger ikke koste all verdens.

Skrevet

Så flott med så mange svar!

Takk takk :-))

Skrevet

Hos oss klipper mannen med maskin. Vi liker begge ordentlig kort hår hos ungen og mannen. Liker ikke for langt hår hos gutter og mannen gjør det veldig greit.

Skrevet

Sniker meg inn i tråden din og stiller et spørsmål jeg...

Dere som bruker maskin på guttene:

Hvor gamle var de første gang dere klipte dem?

Gutten min på 10 mnd har veldig ujevn lengde på håret (har jo falt av og kommet tilbake i flere etapper;)) og har lyst til å klippe ham for å jevne det ut litt...Tør ikke bruke saks, for er redd for å komme borti huden hvis han er urolig.

Skrevet

maskin funker supert. tror første gangen var da han var 15måneder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...