Gå til innhold

Barn og hygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor ofte dere bader barna deres. Og vasker dere barna nedentil hver dag? Man bør jo ikke vaske for ofte heller tenker jeg? Har selv ei bleiefri jente på 4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bader/dusjer barna våre som er bleiefri to ganger i uken, og etter behov. Vasker de godt i ansikt og hender o.l om kvelden, men ikke nedentil hver dag. Har gutter da.

Skrevet

jente 1 år og gutt 3 år, og begge bruker bleie.

jeg pusser tenna, vasker fjeset, halsen, hendene og rumpa hver morgen med en våt klut uten såpe. om kvelden gjentar vi prosedyrern, om vi ikke bader dem.

vi bader dem ofte, om ikke hver eneste dag, så ikke langt i fra. da leker de begge oppi badekaret sammen, og vi skurer ikke så mye, går over med kluten, og har en bitteliten skvett med barnesåpe i vannet.

vi bruker våtservietter når vi skifter besjebleier, er de kun våte pleier vi ikke vaske dem, bortsett fra ved morgen og kveldstellet. ellers bruker vi våtklut uten såpe til å vaske ansikt og hender etter hvert måltid eller når det trengst. vasker også hendene i vasken av og til når det trengst.

Skrevet

Har en gutt på 5 år, og han bader 2-3 ganger i uken og vasker seg nedentil hver morgen før barnehage selv. Syns det er greit å ta det fra tidlig alder av slik det blir naturlig del av morgenstellet og det blir en god vane :)

(henger meg ikke opp i hvor nøye han er , det er ikke så farlig og såpe blir ikke brukt annet enn i dusjen :)

Skrevet

Sliter litt med atopisk hud her i huset så vi bader ikke ungene så ofte, blir vel 2-3 ganger i uka nå om vinteren.

De to eldste på 5 og 7 år vasker ansikt, hals, nakke og mellom beina med våt klut hver kveld, bare ansikt om morgenen. Pluss hender selvfølgelig..

Minste på 1,5 år som bruker bleie blir vasket mellom bena med våt klut morgen og kveld i tillegg til at jeg skyller rumpa under rennende vann (uten såpe) minst annenhver dag for å slippe tisse-lukten som blir på bleieunger.

Skrevet

Jente på 1 1/2år

Vaker ansikt og hender etter frokost.

Bruker våtservietter ved bæsjebleie.

Vasker ansikt, hender og nedentil på kvelden, hvis hun ikke har badet.

Bader ca 2-3ganger i uka.

Skrevet

jente 3 år. Bader ca. 1 gang i mnd.

Hun er selvrensende;)

Vasker selvfølgelig med klut/ under rennende vann nedentil og under armer osv. hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...