Lykke*Li Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Jeg blir 23 i August...Og jeg leste et sted at denne regelen gjelder hvis du er 23 år og har 5 års praksis/utdanning. Leste på samme sted at egne barn gjelder som denne praksisen. Jeg har en sønn på 4 år, gjelder det? Har også jobbet 1 år som tilkallingsvikar i barnehage.
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Det kommer jo ann på hva du skal søke på og hva kravene til den linjen er.
Piri Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 23 står for alderen og 5 for de 5 fagene du trenger for å få studiekompetanse.
Piri Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Og du får alderspoeng for sønnen din, så ja, det gjelder deg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 ja barn på 4 år gjelder som 4 år. og barnet blir jo 5 før du er ferdig med studikompetansen. du kan ikke bruke tilkallingsvikar i barnehage om det er samtidig som du har barn. man kan ikke få for mer en 1 år på 1 år. selv om du har jobbet og hatt barn de seks fagene er historie, naturfag, matte, norsk, samfunnsfag og engelsk. historie og norsk er 3 årige fag (som er kompromert til 1 år) og derfor en del lesing. engelsk og samfunnsfag er 1. året og lite lesing matte og naturfag er 2. året og en del lesing. personlig syns jeg naturfag tar mer tid en historie. jeg har tatt de 6 fagene på 2 år.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 5 står for 5 års jobb det er 6 fag
Piri Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Da har jeg misforstått litt. Tok gymnaset under den regelen og da var det bare 5 fag. Norsk, matte, samfunnslære, engelsk og nyere historie. Hva har jeg glemt?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 naturfag hadde du ikke det?
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Hmmm.. tror jeg har misforstått hva denne regelen er jeg )
Piri Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 JO, visst fan! Huff, er så lenge siden nå at jeg begynner å bli glemsk. *Legger seg flat og innrømmer feil*
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 hehe... skakke være lett :-) du er nok ikke den første som har blingsa der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå