Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 hva tenker dere ang folk som har blitt utsatt for voldekt, incest o.l
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Er man semi abortmotstanderer, så sier de at det da er greit med abort. Er man hardbarka abortmostander, så mener man at liv er liv, å at man aldri har lov til å drepe.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Incest har med innavl å gjøre, og det er stor sjanse for å skade gener. Og i tillegg må da barnet vokse opp med en rar familiekonstellasjon. Voldtekt kan også skade barnet mentalt i ettertid. Jeg kjenner ei som er resultatet av en voldtekt(vet ikke hvem faren er), og hun har det ikke bra som voksen pga dette, og pga sin barndom. Jeg er mot abort, men for abortloven enn så rart det høres. Jeg kunne aldri tatt abort, og har sterke motforestillinger til det. Men dette med "kloke koner" gjør at en må ha en slik lov. Mener likevel at etter 12 uker(som er loven i dag, men likevel mener jeg det er for langt i svangerskapet) burde det ikke være mulig. Jeg er også mot all form for fosterdiagnostikk, til og med kjønnsbestemmelse.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 grunnen til at jeg spør er fordi en venninne av meg er i en vanskelig situasjon hvor familie er sterkt religiøse og nekter å ha noe med henne å gjøre hvis hun tar bort fosteret i magen som var et resultat av en brutal voldekt av onkelen.. veldig trist
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Uff så forferdelig trist. Skjønner meg virkelig ikke på slike mennesker altså. Har selv en del familie en i en sekt, hvor man har de ekstreme, å de som er mer som normale statskirke troende, bare at de tror litt anderledes. Så veit litt om hvordan det der fungerer. Det ekke bra. Håper venninnen din velger det valget som er best for henne, å ikke familien sin.
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Ingen abort mostander i den forstand at jeg fordømmer andres valg. Orker ikke gå innpå det her...men endel vet hva jeg valgte. Aldri angret på at jeg behold. Incest blir noe jeg ikke kan forholde meg til, ekstremt...så der kan jeg forstå det...blir jo dobbel byrde og fare for missdannelser... Men jeg tror at man kan elske et barn ubetinget, UANSETT hvordan det ble til.....fordi barnet alltid er uskyldig. Man må avgjøre for seg selv hva om er riktig for en selv rett og slett. Å fordømme at andre tar abort skal man være forsiktig med, jeg er sterk imot senaborter, men før uke 12 så blir det noe annet selv om jeg aldri kunne gjort det selv. Jeg vil trolig komme bort i problematikken under praksis og kansje yrkessammenheng senere, og da har jeg ingenting med å dømme hverken det ene eller andre, men plikt til å yte god omsorg og pleie uansett om jeg er enig personlig i valg pasienter tar eller ei.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Mulig noen syns det her er et dumt forslag, men det var det som falt meg inn når du sa at jenta var voldtatt av en onkel å familien ikke vil ha noe med henne å gjøre om hun tar bort barnet.. Tanken som kom var da at om hun ikke vil ha barnet, men vurderer å beholde for å unngå å miste resten av familien så om hun tok abort på sykehuset, men sa til familien at hun mistet? Snakket med en jordmor om problemstillingen kanskje? Muligens helt teite forslag men.. håper det ordner seg!! Kan absolutt ikke være en lett situasjon hun er i!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Synes ikke barnet skal få dødsstraff for det pappaen har gjort. Men jeg skjønner at det er en grusom situasjon for den som er utsatt for overgrepet, og jeg har forståelse for at de velger abort, selv om jeg personlig er mot abort.. If that makes sense.. Det er jo deres valg, ikke mitt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Jeg tenker at de trenger støtte. Vet du, HI, hvor sjeldent man blir gravid ved en voldtekt, forresten? Jeg er så mektig lei av dette argumentet. De fleste som tar abort i dag, gjør det fordi det ikke passer inn i livet å ta imot ungen akkurat da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå