Gjest Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har fått et skikkelig dritt virus på en pc og lurer på om et datageni vet hvordan jeg kan få fjernet det.
Silja FullFres McQueen Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=238
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Vet du hva det er så kan du jo google det og se hva du finner av fix der ute. Symantec bruker å ha ting som fikser det meste. Hva er det du har fått?
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 takk for svar. Fant et annet hvor jeg har fått god hjelp tidligere. Spørs bare om det finnes noen ekstraordinære genier der da support har jobbet i flere dager uten en løsning på problemet mitt:(
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Kopier det som er noe å ha og formater pcen. Den har sikkert bare godt av det likevel.
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Hei Lektor, du har jo hjulpet meg før:) Jeg har fått en mail fra ventelo med link hit: http://www.f-secure.com/v-descs/worm_w32_downadup_al.shtml det er et problem for jeg får ikke lastet opp noen sider som inneholder ord som virus, secure, malware osv.......
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Ja hadde det vært så enkelt. Maskinen er datakassen i butikken som jeg er rimelig avhengig av 6 dager i uken..... som vi leaser. Support har holdt på i 2 dager med å løse problemet uten å lykkes. Det er heller ingen diskettstasjon på denne pcen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Så du får ikke åpnet den siden som du har fått link til? Forstår jeg deg rett? For den siden inneholder noen removal tools, har du evt prøvd disse?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Men får du feks åpnet epost? Last ned disse toolsene og send dem til deg selv på epost (og ikke kall dem noen med virus) og se om du får kjørt dem på pcen da. Om du har usbinngang så kan du legge programmene der.. Har hatt en tidligere utgave av w32 selv, og de er seige
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 ja jeg får åpnet epost, men denne linken er allerede sendt pr post og det funker jo ikke. kan prøve de linkene som står under removal tools. Hva med den beta versjon varianten... kan jeg bruke den også? Ja jeg er teknisk most:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Last ned disse programmene som står under removals, lagre dem på pcen din og send dem til deg selv på epost som vedlegg. Da slipper du åpne noen side som viruset blokkerer. Hopp over den betatingen i første omgang. http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2008-123015-3826-99 Her er også en removal for dette viruset fra symantec, men det kan hende du må inn i registeret og endre verdier der, men der står i såfall...
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 tusen takk:) Hvordan har du blitt så smart? Fikk du fjernet dritten til slutt?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Den fra symantec ser ganske grei ut å bruke. Ingen registeroppdatering.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 mastergrad i informasjonssikkherhet har noen fordeler. Ja jeg ble kvitt min til slutt, brukte et removaltool fra symantec den gangen. Men de andre er sikkert like fine. Tester den fra fsecure nå, den øverste, den kjører fint. Scanner maskina.. finner ikke noe, og det var jo helt greit. Lykke til.
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 takk for hjelpen. Får ikke lastet opp filene via dustemailen min.... så får se hvordan jeg løser det. Har sendt linken din i mail så får jeg sjekke i morgen om jeg kommer inn.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2009 #17 Skrevet 23. januar 2009 sett inn linkene som går rett på dowloaden ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/beta/f-downadup.zip ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/beta/fsmrt.zip http://www.symantec.com/content/en/us/global/removal_tool/threat_writeups/FixDownadup.exe Da trenger du ikke åpne noen sider, bare initiere dowloaden, det er ikke sikkert det funker, men du får prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå