Gå til innhold

Opplever dere virkelig trass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og da mener jeg virkelig TRASS. Poden på snart tre har nettopp beynt å eksplodere for den minste lille filleting. Han blir rasende hvis ham ikke får viljen sin, hyler og slenger seg ned. Sparker og slår i gulvet. Dette er helt nytt for oss, men har lest i barnets helse boka at dette er trass, og at det er vanlig fra slutten av det andre leveåret. Han har nettopp vært syk en uke og jeg hadde håpet at han var frustrert pga det, men nå begynner jeg å lure. Har hatt flere utbrudd per dag. Veldig lite som skal til for at han "eksploderer". Er det noen som opplever dette, varer det lenge tro? Han hylte i en halvtime i dag... hele morgenen gikk med til hyling og jeg synes det er forferdelig. Så like plutselig som det starta er han blid igjen. Men jeg føler at jeg går på nåler for at han ikke skal bli sint.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det begynte så smått litt før han var to år.. sånn som du beskriver: hiver seg ned på gulvet, slår og sparker, og for den minste ting. Det var værst rundt 3 års alder, mange utbrudd hver dag og de kunne vare lenge. Nå er han snart 3,5 år og det er blitt myyye bedre. Et å annet anfall innimellom, men stort sett en blid og fornøyd gutt!

Skrevet

Godt å høre at det blir bedre... Men holder på en stund da skjønner jeg. Vi har så langt bare opplevd det hjemme, alene... Gleder meg ikke akkurat til vi opplever det ute bant folk.

Skrevet

Eldstemann var et lam frem til han var ca 3 år, og da ble han helt umulig. Varte ca 6 mnd før det roet seg litt ned igjen.

Minsten på 2 år har tendenser allerede... ;-)

Skrevet

Bruk tid. Ikke stress dem når de har det sånn. Vil de ha på seg merkelige klær så la dem få det. Men man kan ikke la dem få utsette seg selv for fare, så på noen felter kan man ikke gi etter og må bare la dem vræle. Gå i fra, og la han ligge for seg selv. Ikke gi noen ekstra oppmerksomhet når han er sånn, da vil han fortsette med det.

Skrevet

Jada, det opplever jeg til dagen ;-) Nå er det minste på 1,5 år som er verst, han har flere anfall hver dag. Hjelpes så sinna han blir når han ikke får viljen sin! Både 4 åringen og 6 åringen kan også klikke helt i vinkel til tider, men synes begge har roet seg veldig og det går an å prate mer fornuft med dem nå, speiselt eldstemann.

Trassbyer varer vel ikke lenge, men føler at det går i prioder. Kan vøre mye i noen uker, så nesten ikke noe i noen uker, så mye osv. Etterhvert går det lenger tid mellom intervallene syns jeg. Har hørt at 9-12 års alderen ofte er verst blandt gutter jeg da, er da de skal være mest vanskelig å håndtere, men mine er for små til at jeg har noene gen erfaring med dette selv enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...