Gå til innhold

Skadefryd er litt deilig noen ganger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så det er sagt: Jeg har ordentlig vondt av søstern min, men jeg tillater meg å føle et lite bluss av skadefryd i kveld.

Jeg har i mange år vært plaget av at jeg får bihulebetennelse når jeg blir forkjøla, skikkelig "får ikke sove - tannverk i hele hodet - blødende slimhinner" bihulebetennelse. Jeg har hatt mange penicillinkurer, brukt litervis med saltvann, og det er vel i bunn og grunn jeg som har holdt liv i nesesprayprodusentene...

Søstern min har alltid sagt litt sånn lett overbærende, at hun skjønner ikke at det er noen vits i å styre sånn når man har bihulebetennelse, for den går jo over av seg selv etter ei uke eller så (altså underforstått et jeg er ei pyse)! Jeg har derimot påstått at de som sier at de bare venter til bihulebetennelsen går over av seg selv - har aldri hatt skikkelig bihulebetennelse, men antagelig bare tette bihuler. Og der har vi i og for seg stått og stanga i noen år...

Jeg har tatt i mot mye syrlige kommentarer fra den kanten når jeg har sitti med varmeflaske mot kinnet og knasket paracet og ibux. Derfor kjenner jeg et ørlite stikk av fryd i kveld, for søstern er nemlig på legevakta....hun har så styggvondt i bihulene nemlig! (hun er helt sikker på at dette er noe annet enn bihulebetennelse da, for dette er jo myyye vondere enn de "bihulebetennelsene" hun har hatt før!)

Jeg er ikke et bedre menneske enn at jeg sendte en melding og spurte om ikke hun bare skulle vente ei uke og se om det gikk over ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg så godt, og knegget litt da jeg leste slutten på innlegget ditt;)

Her er det barneoppdragelse det er snakk om; jeg har hatt barn nå i 15 år, min søster kun i snart 4. Likevel var/er hun eksperten;) Eldste min har handicap, men det er "jo bare å gjøre sånn og slik, så blir det så greit atte", i følge henne.

Så da ene hennes hadde et lite, kortvarig problem, så var min søster på gråten da hun sa dette til meg. Da sa jeg bare at "ja, jeg vet godt hvordan det kjennes at det er noe med barnet....";) Jeg skal være så stygg og si at det gjorde litt godt.

Skrevet

he,he :)

har kjent på den noen ganger jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...