Gå til innhold

Når begynnte dere å innarbeide fast leggetid for de små?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Den første tiden får de nå styre som de vil, men etterhvert ønsker man jo å få et litt mer fast tidspunkt å forholde seg til vil jeg tro?

Når startet dere å jobbe med det, og hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 6 uker startet vi med faste leggerutiner og ritualer. Som det å bade/ ta på pysj synge og legge seg på soverommet i mørkere rom.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

husker ikke helt... men minsten begynte å legge ned kl 21 når han var 3 mnd, og jeg trooor det var ved 6 mnd han var i seng kl 19. Tror ikke jeg gjorde så mye for det heller, bare prøvde å legge han litt tidligere gradvis...

Skrevet

Rundt 3 mnd begynte vi å legge til rette for at hun la seg kl 19, samtidig som storebror. Ikke alltid vi fikk det til men sakte men sikkert ble det rutine. Hun fikk bad,stell og pysj på og så prøvde vi å legge henne når hun var mett og fornøyd.

Skrevet

Jeg ser du Aprilbaby startet allerede ved 6 uker. Min jente er 7 uker, men jeg ser ikke helt hvordan jeg kan jobbe med dette enda, da det er umulig å legge henne for seg selv før hun VIRKELIG har sovna. Hun kan sovne på fang og arm, men våkner ofte når hun blir lagt i senga si. Det blir ofte midnatt eller mer før vi får lagt henne "fra oss".

Skrevet

Hadde igunnen "fast" legge tid fra han var ca 2 uker, men da var det i 23 tia, så ble det tidligere å tidligere. I 2 månders alderen var det i 21 tia, det var det lenge. Nå er han 6månder og legger seg mellom 19 og 1930,

Jeg tror det er godt for mr og barn og inføre rutiner så tidlig sommulig, men at disse rutinene vil forandre seg er helt naurlig, men det å legges i egen seng med pysjamas, etter stell som foregår likt hver dag er med på å gjøre det trygt å godt for babyen. Å det er deilig for mor o ha en ca tid å forholde seg til.

Skrevet

ser i boka at han ble lagt ca 21 -22. I begynnelsen ble han nok ammet i søvn på soverommet....etterhvert lærte han hva pysj og mørke og alt betydde og sovnet etterhvert av seg selv - fra ca 9 uker ser jeg i boka hans

Skrevet

fra 3-4 måneder var det fast leggerutine med stell, pupp og påfyll med flaske før sengetid. har altid gitt puppen selv før leggetid i stuen, også lagt han annenhver dag..

Skrevet

Første vekene hadde vi ingen rutiner på dette, han la seg med oss, og vi tok kveldsstellet når vi la oss. Når han var 2-3 veker begynte vi å ta bad og kveldsstell rundt kl 20, men han la seg fremdeles samtidig med oss. Trur han gradvis sovna tidligare og tidligare om kvelden. Når han var ca 3,5 mnd måtte vi flytte kveldsstellet til kl 19 fordi han var klar for å sove rundt halv åtte.

Men han har aldri sovet natta gjennom endå, og no er han 2,5 år... Av og til søv han til kl 5 uten å våkne, men som regel våkner han fremdeles mange ganger kvar natt. Men flink å legge seg om kvelden, då :o)

Skrevet

Begge ungene har selv styrt seg inn på fast rytme uten at jeg har trengt å jobbe for det.

Og begge fant også ut da de var undt 2 mnd at klokken 19 var dagen over for dem og natten kunne starte.

Skrevet

Jeg kjenner at det tar litt på når leggetiden varierer med flere timer. Jeg aner ikke når jeg får lagt meg, og det er tungt når man er trøtt.

Skrevet

Hm, dette var jo litt rart da!

De fire siste kveldene har tulla sovnet 00:15, 00:00, 00:00 og 23:30, og hva skjer så i kveld? Jeg skal være litt forsiktig foreløpig, men jeg la henne i senga klikka 21:00, og hun sover der fortsatt!!

Selv om det er fredag kveld, og folk kanskje gjerne sitter litt lenger oppe, kommer nok jeg til å gå til sengs ganske snart. Når hun for en gangs skyld sovner så tidlig, må jeg jo bare benytte anledningen til å gjøre det samme! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...