Gå til innhold

Ang. 50/50 ordning?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 1/2 år bor annenhver uke hos meg og faren sin, jeg mener at det ikke er bra for jenta, og hun er veldig urolig, jeg mener hun trenger mer stabilitet, faren mener ordningen er grei.

I dag snakket jeg med ei ang dette, og hun sier at "hvorfor har dere ikke to uker hos hver av dere da?", men er det noe bra/bedre løsning da?

Fordeler/ulemper?

Jeg jobber annenhver helg da, så har måttet byttet litt på helgejobbingen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er totalt imot 50-50 i utgangspunket da. IKKE bra for barn!!

å ha 14 dager hos hver av dere kan ikke være bra. husk 14 dager er LENGE for et barn å være borte fra den andre forelderen!!

Skrevet

Vi prøvde det her, men det var fiasko!!

Gikk over til at faren har han hver helg isteden, og det funger hundre ganger bedre. For barnet.

Skrevet

vet om barn som ikke har trivdes med anden vær uke som syns at bytte vær 14 dag skaper mer rod og stabelitet.

Skrevet

HI her!

Takk for svar! Er egentlig i mot 50/50 ordning jeg også, mener barn skal ha ett hjem, og ikke bo "i en koffert".

I tillegg har hun sagt til meg at hun vil være mer hos meg, enn hos sin far, hun liker ikke ordningen selv som er nå.

Men hun sier ikke det til sin far, og han skjønner ikke hvorfor vi skal gjøre om på ting, for det funker jo bra for HAN.

Skrevet

så fremt foreldrene samarbeider godt, begge er engasjerte og ungen TRIVES MED DET. Kjenner flere barn og ungdommer der 50/50 har vært en super løsning, men dette kommer helt an på barnet.

Nå har 14 dager aldri vært noe alternativ her, og jeg kjenner ingen med så små barn som har så lange perioder. Kjenner derimot et par tenåringer som har 14 dager her og 14 dager der, og der ser det ut til å fungere veldig bra. (Må jo være utrolig lenge for en 6 åring).

Prøv å fokuser på barnets beste, og ta på alvor de signalene som blir gitt. Selv om det kan bli en vankselig kamp.

Skrevet

for mine to på 12 og 5 har det vært en KATASTROFE!!!!!!

men å komme inn på en bedre løsning når feilen først er gjort..., vel det er ikke like lett :(

både jeg og bf vil jo ha ungene, og jeg ser faktisk for meg at vi kan komme til å ende opp i en kjemefeide pga at begge vil ha daglig omsor for dem.... gruer vettet av meg.

men jeg ser at begge ungen lider under denne løsningen.

14 dagers intervall funker litt bedre enn 7, men....

Skrevet

Anbefaler ikke ekspertene 10 dager- 5 dager da?

At man ikke skal ta hensyn til helger men at barnet skal bo 10 dager på et sted, 5 dager på det andre også 10 dager på første igjen...

Da vil den ene forelderen ha barnet dobbelt så mye som den andre, men barnet vi få både helger og hverdager også med den andre forelderen. Samtidig blir behovet for stabilitet og et fast hjem ivaretatt.

Jeg ville aldri latt barna mine flytte fra hjem til hjem hver uke, da hadde jeg heller latt mannen min (som er en super far) ha de mest, bedre jeg sørger og sturer enn at ungene gjør det!

Kjenner ei jente som selv tok kontakt med barnevernet og fikk hjelp til å flytte på hybel som 16 åring fordi hun ikke lenger orket flakse fra hjem til hjem og foreldrene ikke klarte bli enige om en annen løsning..

Skrevet

To uker kan fungere bedre fordi ungene får mer ro på hver plass. Her i huset er det ein 5 åring og ein 9 åring som har hatt det sånn dei siste tre åra, og det har stortsett fungert bra. ungene er roligere dei lengre periodene enn når det har vore korte inne i mellom.

hilsen "stemor"

Skrevet

Ekspertene anbefaler at man holder sammen. Barn klarer seg fks best på skolen om foreldrene ikke skilles.

Skrevet

Og ekspertene er egentlig barna.

Barna vil ha begge foreldre sammen.

Skrevet

spørs vel litt på barna dette,fordi her er barna seg selv med 50-50. da det var helgepappa- var ungene trassige å umulige å ikke i humør.

så 50-50 er ferfekt her for alle parter.

jeg er stemora da :) men var/er ikke for det i utgangspunktet.

Skrevet

Hadde det ikke vært slitsomt om du selv måtte flytte sånn, som en annen flyfille? Og ikke føle at man hører skikkelig hjemme noe sted!

Skrevet

HI her!

Som dere sier så er det jo forskjellig fra barn til barn. Men jenta mi har tydeligvis ikke det bra med ordningen vi har nå, annenhver uke. Jo lengre hun er til sin far, jo "verre" blir hun når hun kommer hjem, sautrete, og skikkelig sjalu. Når hun er her hjemme, så begynner hun å bli seg selv når helgen kommer, men da skal hun jo til faren sin igjen.

Jeg er veldig enig at det er slitsomt å flytte sånn, og at alle trenger ett hjem å føle seg skikkelig hjemme i.

Får skikkelig vondt i mamma-hjertet av at hun ikke har det helt bra, men er redd at jeg ødelegger noe om jeg begynner å gjøre om noe, at faren blir sur og hevner seg på noen måte, for nå har vi ett ganske greit "forhold", hei/hadet, hvordan har det gått osv. :P

Huff...skikkelig vanskelig dette, for jenta mååå jo komme først uansett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...