plastblomst♀♂♂ Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Liker ingen av delene. Skulle noen ganger ønske at jeg likte rødvin, men grøsser bare av lukta. Nå liker jeg ingenting som det er alkohol i da, synes alt smaker vondt. Smakte akevitt i jula, da brakk jeg meg... Føler at jeg aldri blir voksen når det gjelder dette, og jeg er 28 år.
Snupi27 Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 jeg vennte meg til hvitvin litt før jul. har aldri likt det.. hehe.. men noe jeg ikke klarer venne meg til er akevitt..! fytte rakkern..
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Hva slags vin har du smakt da? Kjenner mange som ikke har likt vin (inkl. meg selv) fordi de alltid kjøpte billige, ikke så gode viner. Men da jeg fant min greie så synes jeg vin e kjempegodt. Samme med flere jeg kjenner. Hvitvin derimot har jeg ennå ikke lært meg hva som er godt og ikke, så jeg prøver og feiler.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har i alle fall klart å venne meg til begge deler - om det er så veldig positivt kan vel egentlig diskuteres, hehe. Men jeg har aldri brekt meg av noen av delene da, og det har vært lettere å drikke enn feks Farris naturell... Kaffe begynte jeg med latte med smakssirup oppi (smakte da nesten mandelpudding når jeg hadde mandelsmak på) og så har jeg droppet mer og mer sukker og melk, og har nå ingen problemer med å drikke en kopp svart kaffe, selv om det ikke er så ofte (max en kopp for dagen). Rødvin liker jeg vel bare 10% av de typene jeg har smakt, men hvitvin går kjempefint - hvis jeg tar dem søte og ikke tørre, feks Riesling.
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Det gjør det Jeg har akkurat begynt å like kaffe. Begynte med kaffelatte sånn i poser, blander bare med varmt vann. Og om vi ikke har det, kaffe med sukker og melk. eller bare melk i det siste. Må venne seg til den bitre smaken. Rødvin har jeg lyst å lære meg å like. Kjekt å kunne ta et glass rødvin en kveld, til god mat og sånn. =)
Staark Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Jeg begynte å like rødvin fordi jeg fikk det servert til mat, får frem smaken mer da om mat og vin passer sammen. Var på 7-retters en gang, og da fikk vi smake på 5 rødviner og 2 hvitviner, da var det lett å merke seg hvilke man likte og ikke likte for det var ganske stor forskjell på noen av de. Når jeg handler på polet så ser jeg på de rundingene under navnet, en halvrunding garvestoff og en halvrunding fylde er det jeg oftest kjøper når jeg skal prøve noe nytt, og om jeg skal kose meg uten mat. (Jeg synes det er spennende å prøve ut nye viner...)
3b@rnsmor-30* Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 ja det går an å venne seg til rødvin og kaffe... det har jeg klart... og nesten blitt avhengig av kaffe faktisk.. i hvertfall på jobb.... akevitt tviler jeg enda mer på altså..... det klarer ikke jeg heller nemlig..
solstråle69 Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Jeg likte ikke rødvin før jeg smakte "Sonador", "Marques De Caceres" og "Ungarsk Egri". (Med forbehold om skrivefeil..) Kaffe er jeg overhodet ikke interessert i å prøve å like. :-)
3snuppeliner Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Alt kan vennes til=:-) Gå på polet og spør etter enten en søt riesling, fortrinnsvis fra Tyskland, eller en fruktig rødvin med lite garvestoffer. Gjerne den Sonador som hun nevner over her.. Det lønner seg ikke å kjøpe billige, enkle rødviner da du garantert vil oppleve den som "sur og bitter"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå