Gå til innhold

Bekymret


Mamman til Leon <3

Anbefalte innlegg

Hei hei !:)

 

Jeg var på 3d UL på Tirsdag, noe som var helt fantastisk.... Men så fikk jeg da vite at babyen allerede veier 1,7 kg.. Er ikke det litt mye? Å at den da ble å veie sånn ca 3.9 kg til fødsel.. Er veldig liten selv, derfor er jeg bekymra.. Noen som har noen erfaring om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene vokser litt i rykk og napp da.

Jeg fikk vite på 3d ultralyd at ungen ligger 2 uker forran skjema og vil ende opp på rundt 4200-4300gram.

Var på en sjekk etter dette og fikk ul og de sa det samme.

 

Fortalte jordmor om dette og at jeg er bekymret for å få en stor unge.

Hun har derfor satt meg opp på ultralyd til vekstestimering en uke før termin, så hvis nurket ikke har meldt sin ankomst innen da får jeg vite hvor stort det er og om jeg eventuelt blir satt i gang.

 

Snakk med jordmoren din om bekymringene dine, så blir nok ting litt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke er vekten det kommer an på, men hodestørrelsen ;-) Jeg er i 32+2 i dag og iflg boken skal babyen nå kunne veie 2,2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg fødte sist ei jente som var 4190, og hun var jo ikke så stor likevel liksom.... Hodeomkretsen var 35 cm og det er helt normalt så hadde ikke vært stressa hvis jeg visste jeg skulle føde en unge på 4 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar !!:) Hodeomkretsen lå under gjennomsnittet, så det blir vell forhåpentligvis ikke så tungt.. Skal snakke med jordmor å håper jeg får hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...