Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Jeg er ferdig på skole det året sønnen min fyller 6 år. Så jeg har altså sommeren på å finne meg en jobb og få boliglån og kjøpe bolig. Jeg tviler litt på at jeg får til alt på så kort til. Så da må han kanskje gå 1 år på en skole og så bytte. Jeg har nemlig ikke råd til å kjøpe noe her jeg bor nå
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Det ville jeg IKKE gjort (prater av erfaring) Da ville jeg heller funnet ut hvor du vil/skal kjøpe og tatt skolestarten der.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 De stedene som det er aktuelt å kjøpe er 30 min unna her jeg bor nå. Så det kommer jo veldig an på hvor jeg får jobb hen da. får jeg jobb i oslo så må jeg jo først kjøre 30 minutter vekk fra oslo også tilbake igjen....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 jeg har flyttet mine barn fra en skole til en annen... det gikk veldig bra. Jentungen gikk i andre klasse og guttungen gikk i fjerde.. Vi hadde snakket masse om det på forhånd, og barna mine er veldig sosiale. Barn er også veldig tilpasningsdyktige! Sålenge barna på ny skole bor noenlunde i nærheten av bolig, slik at de får mulighet til å ha samme venner på skole og hjemme, det pleier å hjelpe!!! Masse lykke til! Det er mange barn som flytter iløpet av grunnskolen, og de færreste takler det dårlig...(så lenge det ikke blir mange skoleskift i løpet av barndommen, da blir nok effekten ganske så negativ..) (jobbet mye som lærer, og ser mange "nye" barn, og som sagt de aller fleste takler det veldig bra!)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jenta mi gikk på en skole 1.klasse, på en annen skole 2.klasse (pga hun ikke trivdes på den første skolen) og nå har hun begynt på ny skole 3.klasse (flyttet pga ferdig å studere) Det har ikke vært noe problem for henne og hun stortrivdes både på den skolen hun gikk 2.klasse på og den hun får på nå. Nå har hun gått på denne skolen i to mnd og har allerede mange venner.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 mine har skiftet skole. Vi kjøpte hus etter skolen var begynt, så ho minste rakk bare å gå der frem til høstferien. Ho andre begynte 3.kl på helt ny skole. Gikk veldig fint det for begge to
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 så bra :-) jeg får jo sikkert ikke lån før jeg har jobbet litt også skal man jo finne "den perfekte boligen" for oss også. da har vi litt bedre tid på oss :-) hi
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Vi gjorde det. Det var ikke med lett hjerte, men det var rett og slett ikke mulig å få kjøpt en passende bolig i vår prisklasse i det området. Så vi flyttet storebror etter førsteklasse. Det har gått kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå