moota m storebror&lillebror Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Skal kjøpe ny bilstol til lillebror og er ganske sikker på at jeg vil gå for den "nye" britax multi tech. Den er fra 9-25 kg og kan brukes bakovervendt med 5 punktsele til nettopp 25 kg! =) Kan også bruke 5 punktsele framovervendt til 18 kg. Nå har han acta graco cosmic og den må snus ved 18 kg og bruke bilens 3 punktsele. Han arvet den etter storesøster som fikk maxi cosi rodi når hun skulle sitte fremovervendt.
ana baroma Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Har et brio zentio, og det er et møkkasete!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Har besafe hts eller hva det nå heter, har hatt den siden eldstemann var liten, Har snudd begge ungene ved 1,5-2 års alder pga dårlig plass til føttene, men kunne kanskje hatt det bakovervendt lengre om vi hadde hatt større bil også. Jeg er kjempefornøyd med setet.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Forresten om jeg skal si noe negativt om setet, mye styr å flytte til en annen bil om du har det bakovervendt, må da flytte disse reimene som er rundt føttene på forsetet også. Om man har liten bil får den som sitter i passasjersetet(om det er bak det du har setet) ganske dårlig plass til beina. Er sikkert lurt å ta med i hvertfall bilen og kanskje ungen også med til forhandler av bilseter og prøve hva som passer best i bilen.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har maxi cosi til alle. De to store har slike 1-2-3 seter eller hva de heter, slike puter med rygg liksom. Er veldig gode, støtter godt på sidene og hodet. Og selen ligger godt i den. De kan også legges bakover og det er veldig god. Bruker alltid å legge de bakover når vi skal på langkjøring slik at de ligger godt om de sovner (noe de ofte gjør på langkjøring) Lille snuppa har babysete av maxi cosi, det er lett og bære med seg, og har med iso fix, så det er enkelt å løfte ut og inn av bilen. Når hun vokser ut av det skal jeg kjøpe nok et maxi cosi sete som går fra 9 kg til 36 (?), tror det var 36kg. Det også med isofix. Så skal hun ha det før hun går over til den 1-2-3 utgaven. Så dere skjønner vel at jeg er maxi cosi fan? Jeg har hatt andre seter, men aldri vært så fornøyd med dem som maxi cosi.
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2009 Men den maxi cosien som går fra 9-25 kg er jo bare fremovervendt. Snur du den lille så tidlig?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Nr en snudde jeg da han var seks mnd. Off visste ikke bedre da. Nr to satt vel bak fram til hun var to år. Da hadde jeg ett annet sete. Nå med nr tre håpet jeg også hun skulle sitte bak fram i det baby sete til hun passerer ni kg. Det er vel da man kan snu dem?? Mine passerer ikke ni kl før de er 1.5-2 år, så er ikke så store barn i tyngde og lengde så de kan bruke baby sete lenger enn kanskje andre babyer kan som vokser fort.
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2009 Storesøster snudde vi en stund etter at vi flyttet opp hit, pga når vi hadde bodd her et par mnd så bare kastet hun opp i bilen. Da prøvde vi det og det ble veldig mye bedre, har vært litt i ettertid også, men mye mye mindre. Da var hun 21 mnd ca. Husker ikke vekt. Nå er lillebror 1 1/2 år og 13 kg. Han er litt tyngre enn hun var og jeg skal som sagt kjøpe den britax multi tech til han så jeg slipper å snu han. Da kan han sitte bakovervendt til han er 25 kg. Men om jeg snur han før det får vi se, han har i alle fall god plass til bena enda i acta graco sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå