Gå til innhold

Andre dagen med regelmessige kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele går og i hele dag har jeg hatt kynnere hvert 10.-15. min hele dagen, noen ganger oftere også.. Spiller ingen rolle om jeg ligger flatt på sofaen eller er i aktivitet, de kommer like jevnt. I tillegg har magen begynt å synke nedover i dag.

Forrige gang ble jeg satt igang så jeg husker nesten ikke hvordan dette er jeg, bygger det seg opp mot fødsel? Har ikke smerter, men litt mensmurringer i korsryggen som kommer og går.

Mener å ha lest at vi fleregangs kan gå med modnings- og maserier lenge før fødselen er igang, er det sånn med dere andre?

Jeg er forresten fjerdegangs og bare 35+3 uker i dag. Hadde ikke brydd meg så mye om det ikke var for at jeg skal ha planlagt snitt denne gangen, og det er jo 3 uker til.. Har "åpen billett" til oprasjonsbordet da, siden jeg har født alle de tre andre før termin.

Hmmm, spennende dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du gå med i mange uker ja, det er jeg ett levende bevis på;)

Så med mindre de gjør SKIKKELIG vondt så hadde jeg ikke bekymra meg, er nok bare modning.

Skrevet

jeg er bare andregangsfødende nå og husker ikke helt hvordan det var sist da jeg ble satt på drypp og tatt vannet på fordi kynnerne/maseriene ikke gjorde noen jobb med å åpne...

nå går jeg på 4 uka med slike maserier og de har blitt mye hardere og føles mer nedi der enn tidligere. så på mandag dro jeg på føden med 4 minutter mellom og var litt delt i meningen om det var bra med fødsel eller ikke da babyen er i sete og jeg da var i uke 34+4. Da sa JM at disse riene hadde ikke gjort noe enda, men mormunnen var moden og det var tidspm om åpning. så nå går jeg her og venter til det skal skje noe mer og så har jeg ny kontroll om en uke.

blir spennende å se når det blir fødsel for jeg kan ikke si jeg vet helt hvordandet går igang naturlig siden jeg ble snytt for det sist gang :)

Skrevet

jeg venter nr.4 tok ks med tredje.. hadde skikkelig kynnere her om dagen..hadde gått hele dagen m kynnere som kom og gikk..ca 20 min mellom..kl 8 begynte det å gjøre kjempe vondt.begynte å skjelve,løp på do,men klarte ikke å få noe særlig ut fordi det føltes som at hun datt ut. så begynte dem og komme i 11 12 tia på natta..kom m ett til to minutt mellom og varte leenge 1.5 min+- og ventet til jeg var heeelt sikker på at noe var igang. vi må ha med lillegutt til svigermor som bor v sykehuset,så jeg var redd for å vekke han og ingenting skulle skje..klokka 3 så stoppet det opp. jeg var helt ødelagt i kroppen. klarte ingenting på slutten.ikke ligge, ikke gå, ikke sitte.. etter dette så har magen igjen sunket og kynerne river litt og det murrer i ryggen. men dem kommer ikke såå ofte. men har fått mer ømme bryster,føler meg litt annerledes,sovet masse nå. så kan hende det er noe på gang,kanskje ikke..men det er et tegn på at det kan gjør ugruelig vondt uten at det er rier.. og har selv gått med vanlig murringer og harde kynnere i snart 3 uker nå..

Skrevet

Jeg ville no sjekka med jordmor eg for eg fekk beskjed om at dersom det ikkje endra seg når eg endra stilling el for eksempel reiste meg etter å ha ligget så kunne det vere tegn på vanlige rier. (men da har eg berre ei veke til termin da). Kynnerene pleier jo ikkje å vere så jevnlige dersom det ikkje er noko igang, ihvertfall slik eg har skjønt det....

Skrevet

det er nettop det det er..for oss som skal ha nr 3 og 4..rart men det er det som heter maserier.. det er rier som kan holde på for så slutte brått. utrolig frustrerende og ikke minst slitsomt

Skrevet

Takk for svar, det er tydeligvis noe vi må leve med vi som får så mange barn, hehe...

Det er helt likt her, de kommer jevnt og trutt, litt hardere når jeg står på beina enn når jeg ligger. Men ungen ligger fremdeles ganske høyt så jeg tror ikke det er noen umiddelbar fare for at den skal sprette ut. Kan bli slitsomme uker da, om det skal fortsette sånn...

Måtte pakke bagen i dag da, og er liksom like spent hver gang jeg går på do, er det blodspor, kommer slimproppen osv. Føler veldig at noe er i ferd med å skje i kroppen, kan liksom gå over i rier når som helst, eller stoppe opp og bli helt borte, vanskelig å si.

Ikke noe annet å gjøre enn å vente å se hva som skjer, ungen kommer nok ut når den er klar for å møte mammaen sin den :)

Skrevet

akkurat som meg det..like spennende hver gang om slimproppen har gått.. hihi.. pakken er jo pakka for leeenge siden,bare litt igjen..sånn småtteri,klær jeg går med ol..

Skrevet

hehe...mente bagen..er ikke greit!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...