my&E *mistet vår datter* Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 hei - vi skal ut å spise nå ikveld og litt lite oppdatert på hva man ikke kan spise. har så lyst å spise skalldyr - hummer for har ikke prøv det før og nå frister det virkelig. har ingen matallergier og har spist reker uten problem .. men det var jo før jeg var gravid hva kan jeg absolutt ikke spise? jeg er absolutt ikke redd men vil jo ikke forgifte babyen så vil bare vite hva som er direkte farlig for babyen - for jeg vet jo man skal være forsiktig med skalldyr når man er gravid. men kan jeg spise det i hele tatt? Er gravid i uke 6 nå.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Skalldyr kan du spise som gravid. Det er ikke noe problem. Når du ammer skal du være forsiktig med sånt pga allergi. Hummer er nyydelig. Kos deg med mat i kveld du
Beuwi Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Hei! Bruk www.matportalen.no hvis det er noe du lurer på ang mat. Selv har jeg spist fiskesuppe i dag, det var litt skalldyr oppi, men jeg tenkte ikke at det var farlig, siden det var kokt.
my&E *mistet vår datter* Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar. det ble krabbe, snegler og torskerygg på meg ikveld. kjempe godt!!! skal bruke matportalen. takk for tipset.
Sweet Georgia Brown Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Allt av skalldyr kan spises. På krabba kan man spise allt av det vita köttet i klor och hus, men inte det andra (brun/gul/orange).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå