Going strong Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei igjen! Endelig har gyn. min skrevert ut respet på Pergo til meg:) Men jeg må igjennom en prosess med noe som skal "smøre" slimhinnen før jeg starter.På piller i ti dager fra 16 dagen i syklusen to ganger. I to sykluser assa. Så er det min tur på Pergo. Men jeg har aldri prøvd det før og jeg trodde kanskje gyn. skrev ut en resept på en enkel dose første gangen, men jeg har fått dobbel.. Fler som gikk rett på dobbel dose og hvorfor? Denne gyn.min ville at jeg skulle vente fordi jeg var så ung,blabla.. Men nå som han endelig har skrevet ut en resept så er det en dobbel en..Hm.. Gru/gleder meg til å starte. Gjør alt for å bli gravid nå,men håper det går fort og uten noen særlige bivirkninger på dem hormonpillene. Og er det mange som blir gravide med tvillinger etter pergo?
ØnskerSegSpire_m/spire :) Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Heihei! Hehe, nesten som at jeg skulle skrevet det selv. Jeg har nettopp blitt ferdig med en dobbel pergo kur. Er 22 år og har bare prøvd siden september. Men siden jeg ikke fikk TR av meg selv etter p pille slutt, så fikk jeg provera med påfølgende pergo (dobbel), som jeg avsluttet for snart to uker siden. Gynekologen tok innvendig UL og der var det mange små cyster. Tror det var derfor jeg fikk pergo så fort.. Kanskje hun så at det kunne bli vanskelig på egen hånd...? For hun var ikke skeptisk til å gi meg det.. Har hatt tanker om at jeg syns det er litt rart, men velger å tro at hun hadde sine tanker om det og vet hva hun gjør. Hadde akkurat samme tanker som deg, men jeg har ikke hatt mange bivirkninger av kuren, bare noen hetetokter og murringer. Har vært heldig!! Gynekologen sa at tvillinger/flerlinger er ikke noe de ønsker å "påføre", hvis du skjønner.. Og at jo eldre du er, desto større sjanse til å få tvillinger. Det er jo uansett om man går på pergo eller ikke. Det er jo i utgangspunktet noe man risikerer uansett! Jeg skjønner at du er skeptisk til dette med tvillinger, men det er jo bare en liten økt sjanse for å få det. Og det er jo mange som kun får en av gangen selv om de går på pergo. Ble visst litt langt det her.. Vet ikke om jeg fikk svart deg på noe av det du lurte på men.... Vi krysser fingrene for at det skjer noe snart!!
Going strong Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 åh,så spennende:) Kan du ikke holde kontakten sånn at jeg får høre hvordan det går,og gikk nå første gangen..? Jeg vet liksom ikke om jeg ikke vil ha tvillinger heller,men samboeren er min vil helst ikke ha det...Og jeg vet liksom ikke om jeg bare er tøff i munn som sier at jeg kunne godt ha fått det jeg,hehe. Jeg er selv 24 år så er vel ung sånn sett enda. Og vi har en gutt på 2 år i april fra før:) Det som er med meg er ikke cyster men at jeg ikke har eggløsning hver mnd. Nå dem siste gangene har jeg hatt mens 2 ganger i løpet av 4mnd. Assa annenhver mnd. Gyn. min virket litt usikker med å skrive det ut fordi jeg har jo vært gravid to ganger av meg selv.Den ene gangen mistet jeg. Men tok oss tre år for å få gutten vår og nå har vi prøvd ett år uten at det skjer noe..Så nå vil jeg at det skal skje snart! Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå