Gå til innhold

Angående muskelen i sjeden etter fødsel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte 2. januar, og vi har nå begynt å ha sex igjen, vel og merke med kondom. Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg føler jeg har kontroll på musklene der nede, og til sex blir godt igjen? Er det noen som har erfaringer her? Jeg føler jeg har kontroll på de innerste musklene i sjeden, men ikke i de nederste. Det er som om jeg er "åpen" nedentil hele tiden. Det kommer både luft inn, og jeg føler veldig lite når vi har sex :( Er jeg ødelagt for alltid, eller er dette helt normalt 3 uker etter fødsel? Jeg har vært litt slapp med knipe øvelser, men gjør noen av dem hver dag. Når jeg dusjer trener jeg også med sånne "knipeøvelse kuler" (Veier 45 gram per stk.).

 

Kjenner jeg er livredd for å være ødelagt nedentil (måtte klippes og sys under og etter fødsel). Sex er nesten ekkelt fordi jeg selv synes jeg er ekkel nedentil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo tre uker etter fødsel veldig kort tid da. Vil vel tro at det tar litt lenger tid før du er helt "deg selv" igjen. Ihvertfall utifra egen erfaring. Etter 4 barn med både klipping, sying og diverse, har jeg blitt helt fin igjen etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok forvente at det går litt lengre tid enn 3 uker før du føler deg "normal" igjen - men ikke vær redd;) Jeg fikk 4.mann den 09.01 og har det nå akkurat som deg:) Bare fortsett med knipetrening og ta tiden til hjelp...men du må nok regne med en 3-4 uker til før du føler deg "normal" -noen enda lenger..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha sex! :)

Jeg fødte 3. januar, har vært middels flink med øvelser. Er dere ferdig med blødninger og brun utflod allerede??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...