Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er førstegangs og gruer meg enormt til fødselen. en av grunnene er dette med kvalme. har lest at det er normalt å bli kvalm og kaste opp? er det virkelig det? hva kommer det av i såfall eller er det noe smertestillende som man blir kvalm av. vet det høres ut som en tåpelig ting å grue seg til men å kast opp og være kvalm er det verste jeg vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er veldig skjelden man blir kvalm og kaster opp under fødselen, jeg har ikke hørt om noen som har gjort det. Det er nok en og annen historie om det, men vanlig er det ikke! :-)

Skrevet

Har hatt et par ganske vanskelige fødsler, men har ikke kastet opp. Ikke av lystgassen heller.

Skrevet

Jeg har født to ganger og har ikke spydd noen av gangene. Ikke vært i nærheten av kvalm engang. Ikke la dette spolere for deg, tror det er ganske sjelden.

Lykke til=:-)

Skrevet

Jeg har født tre ganger og har ikke vært kvalm noen av gangene, langt ifra spydd. Ingen av de jeg kjenner har heller fortalt at de har spydd, det har jeg bare lest i enkelte fødselshistorier her på bim...

Skrevet

Heller ikke hatt denne opplevelsen ved tidl. fødsel selv men jordmor nevnte at dette kan skje innimellom da babyen kan stimulere et område på veien ut som sender kvalme signaler til hjernen (og da videre lede til oppkast). I følge jordmor er dette bare et godt tegn som tilsier at babyen er på vei ut.

Skrevet

om du ikke har vært kvalm ellers i svangerskapet så går det nok fint :)

jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme sist gang og denne gangen blir jeg mer og mer kvalm når jeg nærmer meg slutten så sikkert pga hormonene. Jeg kastet opp samtidig med pressriene sist gang og det var ganske ubehagelig men det er nok slik jeg er når jeg er så kvalm på slutten (får ikke tatt på sokker eller plukke opp ting fra gulvet uten å kaste opp de siste ukene) så fort hormonen begynte å forsvinne og ungen ikke lenger presset mot mellomgulvet ble jeg helt frisk igjen så på barsel var jeg sulten for første gang på ett par mnd :)

lykke til. går nok helt fint skal du se :)

Skrevet

Jeg ble kvalm under min første fødsel.. brekte meg men ingen ting kom.. men d gikk fort over.. hadde da en VELDIG rask fødsel.. var på sykehuset 3 kvarter før hun kom til..

Skrevet

Jeg holdt på å kaste opp under fødselen, men fikk i meg en brødskive i stedet og da gikk det over med en gang.. Kombinasjonen sliten og lite mat var det som gjorde at jeg ble kvalm..

Skrevet

Jeg har født to ganger og har vært plaget med kvalme begge ganger. Jeg blir kvalm av smertene. Første fødsel var lang og jeg kastet opp hele tiden. Andre fødsel gikk mye kjappere og kastet bare opp tre ganger, Jeg fikk epidural begge ganger og da ga kvalmen seg. Helt nydelig.

Skrevet

Jeg gikk rett på styrtrier sist gang jeg fødte, og da var jeg kvalm under riene og trodde jeg skulle kaste opp.

Var nok pga smertene for etter at jeg fikk epidural kjente jeg ingenting til det.

Når pressriene kom begynte jeg å kaste opp, men det var fordi de hadde skrudd dryppet for høyt opp.

Har vært plaget med ekstrem svangerskapskvalme i begge mine svangerskap, men tror ikke det hadde noe med kvalmen under fødselen å gjøre, for jeg var ikke så ille på slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...