Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Jeg får pinex forte på resept pga. migrene, og jeg har egentlig en ganske høy terskel for når jeg tar smertestillende. Jeg har allikevel siden i går hatt en helt forferdelig ryggsmerte som går fra bakdelen av korsryggen og nedover hele benet, og den er konstant. Er så ille og vondt at jeg ikke har klart å gjøre annet enn å stå og forsøke å tøye i hele dag. Er helt uvant for meg med slike ryggplager - og smerteterskelen min er egentlig veldig høy, så det er ille. Spørsmålet er allikevel om jeg kan ta mine sterke smertestillende mot det? Fungerer ikke med vanlig paracet. Vet at jeg i prinsippet bare kan ta dem, men er det noen grunner til at jeg evt. ikke burde gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Jeg er ikke synsk, men jeg vedder en tier på at du har hatt/har et uskyldig isjiasanfall. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321223 Isjias vil si å ha vondt langs isjiasnerven. Den går fra setemuskelen og langs baksiden av låret, og deler seg i to greiner ved kneet. Den ene går på baksiden av leggen og den andre på utsiden av leggen. Du kan godt ta smertestillende, men du bør oppsøke lege for å få bekreftet at dette er uskyldig, og fordi det er meget viktig å få betennelsesdempende OMGÅENDE. Har hatt noen runder selv med faenskapet isjias, og bekjentskapet anbefales overholdet ikke ;/
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Ja, det kan jo nesten høres sånn ut... Så jeg bør gå til lege uansett? Det kan være så farlig? Selv om jeg ikke har andre symptomer? Er noen spesielle grupper særskilt utsatt for slike smerter?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Som sagt så bør man begynne med betennelsesdempende snarest mulig, eller er det stor sannsynlighet for at du vil bli liggende krokete over en stol ei lita uke fremover. Nei, har ikke hørt om at noen grupper skulle være mer utsatt. Fastlegen min sa på halvfleip at de mest utsatte er mødre. Pga at de innimellom foretar de rareste posisjoner med vridd kropp for å redde en unge.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar. Æsj, kan ikke si at legen frister akkurat... Fins det noen annen måte å få tak i betennelsesdempende? Får jo ikke sove med denne smerten, så en uke høres for ille ut...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Nei, ikke på denne tiden. Eneste alternativ er legevakta. Eller LIDE til mandag og be fastlegen faxe inn en resept på nærmeste apotek. Finnes så vidt meg bekjent ingen slike medisiner uten resept.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Du kan ta 400 mg Ibuprofen(Ibux) og 1000 mg Paracet samtidig, for de har god virkning sammen, og kan taes sammen. Ibuprofen er i tillegg til å dempe smerte, betennelsesdempende. Begge disse har de på bensinstasjoner og matbutikker.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Ibux og paracet fungerer godt sammen ja. Og så kan du jo prøve det "nye" legemiddelet Voltarol.. ER så å si det samme som Voltaren , men mye svakere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå