Gå til innhold

Innkjøp av vogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til samboeren min har sagt at han vil kjøpe vogn til babyen, det blir hans gave til den :) Syns det er kjempe snilt, siden det er en stor utgift som regel!

Fikk tidlig beskjed av samboeren min om at jeg kunne finne en vogn jeg likte og så skulle han si ifra til faren sin så han viste hvem vi ville ha... Fikk oxo beskjed om å ikke tenke på prisen. Etter mye kikking har valget falt på Emmaljunga Duo Edge :)

Men for et par uker siden fikk jeg høre at faren hans ikke syns det var no vits i å kjøpe vogn før babyen har kommet.... Da fikk jeg litt hetta jeg! Jeg liker å ha alt klart en stund i forveien, og ha oversikt. Å ikke kjøpe vogn før babyen er født syns jeg er kjempe teit!

Her om dagen fant jeg også ut at det er 4-6 uker bestillingstid på den vogna jeg vil ha. Skal vi bestille den når babyen er født så har jeg jo ingen vogn de første ukene i det heletatt :( Har jo gledet meg masse til ut å gå tur!

Min svigerfar er en veldig bestemt, men snill mann. Forholdet vårt er ikke kjempe nært, selv om vi kommer godt overens. Så jeg føler ikke at jeg kan "mase" på han med vogna. Har spurt samboeren min fler ganger om han kan snakke med faren sin igjen ang vogna. Men det skjer lissom ikke så mye...

Nå er jeg i uke 30 og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler at det er på tide å bestille vogna snart, så vi er sikre på å ha den i hus til babyen kommer. Men samtidig vil jeg ikke mase... Særlig ikke om noe som koster så mye penger.... :(

Hva ville dere gjort?? Føler meg litt rådvill... Skal jeg bare "godta" å vente til når han syns det passer å kjøpe vogna? Burde jeg mase mer? Eller burde jeg kanskje ta saken i egne hender og kjøpe vogna selv? Vil jo ikke virke frekk og utakknemlig, for det er jeg jo ikke! Liker bare å ha ting klart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en tragisk problemstilling!! Selvfølgelig er det DERE som bestemmer når vogna skal kjøpes! Kjøp vogna,legg ut penger og gi ham regninga når babyen er født!....det er klart du må ha vogn når bebyen er her!---stakkars liten,og dere....

Jeg vil tro at svigerfar kanskje tenker"tenk om det skulle skje noe"og at man da brenner inne med en vogn.Vet det er flere i litt eldre generasjoner som tenker overtroisk på det med å skaffe ting-Det skal visst bety ulykke....

Vi har alt i boks og synes det er kjempedeilig å ikke ha innkjøp og frustrasjon rundt hva vi skal velge i tillegg til alt annet som skal ordnes.

Jeg mener nå ihvertfall at det er dere som bestemmer:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også termin i april, og bestilte en vogn fra Emmaljunga i desember. De i butikken sa at jeg måtte bestille da hvis jeg skulle være helt sikker på at vogna kom før babyen. Emmaljunga produserer visst ulike farger i perioder og derfor kan det være opp til 3 måneders ventetid!

Vogna må være på plass FØR babyen kommer!

Skrevet

Hei! Tror heller jeg hadde bestilt vogna jeg, og så gitt beskjed som den naturligste ting i verden hvor vogna hentes. Så står den klar i butikken når babyen er født:) Eller litt før da vet du..hehe

Skrevet

Be mannen din fortelle ham at det er så og så lang bestillingstid (overdriv gjerne), og at babyen jo, tross alt kan komme før tida! Det er jo fint å kunne gå turer med en gang :)

Svigerfar har sikkert ikke tenkt seg så nøye om når han sa det..

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Skal mase en gang til på samboer, og hvis det ikke skjer noe da, så bestiller jeg vogna selv og gir beskjed!

Kan jo ikke vente i en evighet heller syns jeg...

Ha en fin helg!

Skrevet

Vi bestillte vogn i en butikk hvor de lagrer den til vi trenger den. Så vår er nå på plass i butikken, men vi betaler og henter når ungen er i hus. Jeg har en gangske stor % mulighet for å få en unge med hofteledds dysplasi, og får jeg det kan jeg ikke bruke ordinær vogn, men må ha tvilling vogn hvis gipsing blir nødvendig. Da trengte vi ikke betale vognen, da ordner de en vogn etter vårt behov, og selger den adnre til noen andre.

Så sjekk ulike muligheter, og om de kan lagre vogna etc, for du trenger den jo ikke før ungen er hjemme... men da er den bare å hente når det passer, feks av samboer når du er på sykehuset...

Skrevet

Hei MN 73

Måtte bare svare deg på dette. Vet ikke om du har et barn med hofteleddsdysplasi, eller om det bare ligger i familien.

Datteren vår på 13 mnd ble født med hofteleddsdysplasi og måtte derfor bruke Freikaspute de første 6 mnd, opprinnelig 4,5 mnd Dette er en helt grei pute, kan nesten se ut som en stor bleie. Heldigvis fant de ut det etter 2 dager. Kun barn i større alder trenger å gipses/skinner. Hun er helt fin etter 6 mnd og trenger ikke mer behandling. Så ikke vær redd for at dere må gipse babyen, det gjør de ikke. Vi var tidlig ute med å kjøpe vogn og endte med en Brio Kombi vogn.....helt ubrukelig når jenta vår hadde Freikaspute. Ble veldig trangt med vinterpose. Bagen er veldig smal. Nå får man gode vogner med brede bagen som går helt fint dersom barnet deres må ha pute. Tvillingvogn er nok ikke nødvendig. Dere må også tenke på bilsete, vi hadde også alt for smalt sete (leid fra IF). Måtte ut å kjøpe Maxi cosi bilstol. Til neste baby har vi kjøpt Brio Sing, bred bag i tilfelle hun må bruke pute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...