Gå til innhold

Journalskriving på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser noen skriver at de skal eller har vært på journalskriving på sykehuset....

Lurer på hva det betyr? Har man en egen avtale med sykehuset på forhånd hvor man skriver journal?Trodde helsekortet var det eneste man trengte?

Fint om noen kan svare meg,ble plutselig redd jeg har dårlig tid!!

God helg!:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Jeg gjorde ikke det sist, men skal det denne gang.

Grunnen er fordi jeg er satt opp til planlagt ks på termindato 30.mars og da skal jeg inn på journalskriving fredag 27.mars..

Ellers ville jeg tro dette var noe som ikke var vanlig? Det må være dersom det er spesielle hensyn / forhold rundt tidligere fødselsopplevelser som skal gjennomgås med lege/jordmor .

helsekortet er jo på en måte jorunalen din.

Skrevet

Jeg lurer på det samme i grunn, jeg har ikke skrevet noen journal..hmm??

Skrevet

Skal føde på Fredrikstad,-skal ikke på no journalskriving:) Bare ta med helsekortet.

Skrevet

hei

jeg fikk time til journalskriving når jeg var på UL i uke 18.

jeg var på journalskrivingen i forrige uke. men da spurte de bare om det lå noen sykdommer i familien og gikk igjennom person opplysninger for meg og bf. egentlig ganske ubrukelig, skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kune fyllt ut et skjema eller noe. men alle mine bekjennte som har født i nyere tid har også vært på dette. dette var på bærum sykehus, kan jo hende det er forskjellige rutiner på det fra sykehus til sykehus...

Skrevet

ja bærum sykehus har rutine på dette. men man kan egentlig si nei om man ikke vil.jeg var der før første fødsel og fikk valget nå svarte bare ja..

Skrevet

http://www.helse-stavanger.no/templates/page____36199.aspx

Fikk beskjed av legen om at det var vanlig i alle fall. Det skjedde ikke noe spesielt - hun gikk gjennom helsekortet mitt, noterte blodprøveresultater og rubellavaksine, spurte litt om evt arvelige sykdommer og generell helse før og under svangerskap, og så fikk jeg et skjema om epidural som jeg måtte lese og underskrive om jeg evt ville ha dette (kanskje bedre å gjøre før man er full av rier og ikke klarer åkonsentrere seg så veldig) - vet ikke om dette er typisk for SUS eller om det er vanlig over hele fjøla. Så spurte hun litt om jeg hadde noen spørsmål rundt fødsel (kunne få omvisning og sånn), så hun noterte at jeg hadde lyst på akupunktur og badekar. Hele greia ble vel litt som en erstatning for "fødselsbrev" som jeg har lest andre skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...