Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Når man skal søke på foreldrepenger hos NAV så skal man legge ved legeattest for bekreftelse av termindato, men den eneste plassen jeg har bekreftelse på det er på den er jo på helsekortet. Har ikke så veldig lyst å sende en kopi av den til NAV. Hva har dere andre brukt? Har dere bedt om en egen termindatobekreftelse fra legen?
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Jeg brukte helsekortet, men en lege kan sikkert gi deg en attest også.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Takk for svar:) Blir sikkert til at jeg bruker helsekortet jeg og, blir litt mye styr å få ny attest fra legen. Står jo ikke noe pinlig på helsekortet, men synes det er litt privat lell...
blå+? Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Det står jo litt personlig info på det helsekortet. Jordmor skrev bekreftelse til meg, som jeg sendte til nav. Stod kort og greit: *navn* er gravid, og har termin *dato*
Trulte76 Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 går du til jordmor? hun kan også skrive bekreftelse på termindato
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Neste gang du er til kontroll hos lege eller jordmor ber du bare om en bekreftelse. De skriver ut slike hele tiden. Ville ikke lagt med kopi av helsekortet der det står mye innformasjon nav ikke trenger vite om deg.
Heidimoren Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Ville heller ikke lagt ved kopi av helsekortet. Det inneholder altfor mye privat info...! Legen skriver i alle fall slike. Men der må du mest sansynlig betale for det. Bruker å koste en 60-80 kr, for slike attester som legen skriver. Kanskje jordmor gjør det gratis..(??)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 du kan også legge over noe på de delene av helsekortet som er uinteresant for nav og ta en kopi av resten. Det var min plan, men jeg endte opp med å ta en kopi av alt. I den grad de har interesse av at jeg ikke røyket før fødsel, ikke har vært gravid tidligere og veide 70kg før jeg ble gravid, så har de taushetsplikt så de ikke har ikke lov å gå videre med opplysningene uansett, hvis noen andre egentlig skulle ønske å få disse opplysningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå