Gå til innhold

Hvordan kan en baby på litt over 2 kg (hvis den er så stor som den bør være) få plass i den lille magen min?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 33+6 idag, og i morgen er det igjen 6 uker til termin. Men jeg har jo mye mindre mage enn "alle andre"! Er verken tynn eller lang fra før, og ut ifra dette skulle jeg tro at jeg skulle få ganske stor mage. Folk ser nesten ikke at jeg er gravid annet enn da jeg har på meg ettersittende klær. Litt frustrerende!

 

Klarer liksom ikke å tro at "alt er bra", og at babyen er så stor som den bør være.. Symfysemålet har ligget på snittet hele tiden, så vet jeg ikke bør bekymre meg... Dessuten har lillejenta vært lite aktiv siste døgnet. Har kjent bevegelser opp til flere ganger, men mye mindre enn vanlig. Bør jeg ringe føden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noen trøst så kjenner jeg flere som har hatt små mager, men helt normal størrelse på babyene.. De har bare bært babyen lenger inni seg enn andre og det er veldig vanlig..

Jeg vil tro at så lenge du kjenner bevegelser er alt i orden, men hvis du blir så bekymret at du ikke får til å slappe av er det jo bare å ta en tlf.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en får bare tenke på det.. Når den logisk tankegangen får slippe til, vet jeg jo at alt har vært bra til nå. Både symfysemål, hjertelyd og på ultralyd. Og dessuten, mye kan skje enda. Plutselig skyter magen fart. Joda, jenta begynte å turne litt senere på ettermiddagen. Så da ble jeg litt beroliget. Men gikk ett par runder her men telefonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! ser at du har fått svar på det du lurte på... Jeg er i akkurat samme situasjon i forhold til magestr. Ultralyd sier at veslegutten er stor men fremdeles er det folk som ikke tør å spørre om jeg er gravid. Litt frustrerende men symfysemål ligger innenfor normalen og han er urolig som bare det c",) Det er veldig stor forskjell på hvordan vi bærer barnet.. Venninna mi hadde den megastore magen men ut kom en liten baby på 2850 g, så ,magestr har nok ikke alt med str på barnet å gjøre c",) Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...