Gå til innhold

Noen som er/har vært sykmeldte fordi de er slitne..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, nesten 6 uker på vei.. Jeg ante at det var noe, da grunnen til at jeg tok test var fordi jeg var så himla sliten og trøtt..

Denne uken har jeg vært på jobb 2 halve dager (fant ut at jeg var gravid på onsdag, var på jobb tirs og tors).. Måtte reise hjem etter halve vakta.

I går var jeg hjemme kl. 19.30 etter å ha jobbet ca. 5,5 timer.. Satt meg og så litt på tv og la meg ca. kl. 21.30. Sov til kl. 12.30 (!!!) i dag, og er fortsatt like trøtt!!! Og jeg som alltid setter jobben min først, klarer ikke gjøre det nå, når jeg gikk gjennom SA forrige gang..

Kjenner også når jeg presser meg på jobb etc. så stikker det mer i magen enn det gjør når jeg slapper av...

Noen som har vært borti det samme og snakka med legen sin om det? Jeg har satt meg på ringeliste hos legen i dag, men tida flyr og jeg vet ikke om han kommer til å ringe... Hva er deres erfaring med slikt?

Er det jeg som er hysterisk, eller skal man høre på slike signaler fra kroppen? Eller er det ikke noe farlig, bare å jobbe på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vært veeeeldig trøtt og sliten og tenkt at dette klarer jeg ikke.. men så har jeg nå holdt ut på et vis. Legen sa til meg at jeg bare måtte jobbe og trene og leve akkurat som før...men av og til tenker jeg på om det er det..tilbringer stort sett ettermiddagene på sofaen. Vi har et tungt fysisk arbeide med mye løfting og bøying og vi går på murgulv hele dagen..menmen..så lenge legen sier det er ok så må jeg nesten bare stole på han.. Jeg har også stikninger i magen...har ikke tenkt på om d er verre når man er på jobb eller ikke. Legen sa jeg måtte regne med en del smerter og slik i tiden fremover.

Men du må gjøre det som føles riktig for deg, syns jeg :)

Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt pga kvalme og fordi jeg var helt utslitt. I tillegg var jeg for sliten til å gjøre min normale jobb med sikkerhetstjeneste, så jeg har fått tilrettelegging. Nå sliter jeg med kvalme i tillegg, som gjorde meg bare mer sliten. Jeg tror det er bedre å tenke mest på seg selv nå. Det er ikke lange tiden framfor et helt arbeidsliv. Og ingen takker deg om du strekker deg for langt. Jeg synes det hjalp betraktelig å bare jobbe 50%.

Skrevet

Jeg har nå snakka med legen, og han mente at jeg bare skulle jobbe som før.. Dersom jeg skulle bli helt utslitt skulle jeg heller ta kontakt etter hvert.. Han mente dessuten at det kunne være at jeg hadde lavt jernlager, så har avtalt time for å sjekke dette + blodtrykk o.l.

Er helt enig i at det beste er å tenke på seg selv (den i magen rettere sagt), og dersom det fortsetter slik tror jeg ikke jeg klarer å holde ut i 100 %... Men, får ta en dag av gangen... Kan da ikke være meningen at man skal være så sliten i 9 måneder heller;)

Skrevet

Hei!

Jeg er nå 8 + 5 og har vært sykmeldt i en uke pga kvalme. Prøvde å jobbe, men fikk det bare ekstra ille på kveldene når jeg presset meg. Det går bedre nå når jeg får ta ting i mitt eget tempo og sove når jeg trenger det, men kvalmen sitter i hele dagen og natta. Kaster opp flere ganger daglig også, og det er forferdelig slitsomt. Jeg får veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å gå på jobb, andre klarer det jo fint, men jeg må bare akseptere at vi er forskjellige.

Skrevet

Jeg er 6+4 og er ikke sykemeldt. Men hadde jeg jobbet 100%, hadde jeg nok vært delvis sykemeldt fordi jeg er veldig trøtt og konstant kvalmen ( til og med om natten). Jeg jobber 60%, tre dager i uka, og tenkte jeg skulle bite tennene i sammen å holde ut, og heller hvile godt de dagene jeg har fri.

Tror hver enkelt må kjenne etter sine egne behov og gjøre det som er best for dem. Noen har småbarn som de må ta seg av hjemme også, og da er det klart at det er begrenset hva en rett og slett orker. Men heldigvis så går kvalmen og trettheten over:) ser frem til det, ja!

Skrevet

Hei! Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Er snart fullgått 8 uker og helt utslått. Ble sykmeldt 100 % i uke 5 pga blødning. Prøvde å jobbe igjen 60 %, men pga lavt Bt, kjempesliten og konstant kvalme, er jeg nå 100 % sykmeldt igjen. Prøvde meg på jobb onsdag, men gikk bare å svima. Kjenner nå at jeg hadde aldri klart å jobbe, så nå er jeg bare glad jeg slipper. Har to barn fra før på 2 og 5 år, så får ikke slappe av etter jobb og ikke i helger. Synes det er mye mer slitsomt nå ja..Jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for jobben, jeg hadde jobbet hvis jeg hadde klart det. Er ikke typen til å legge meg ned...men nå har jeg ikke noe valg. Kjenner med en gang at jeg får mer smerter i underlivet når jeg stresser, tror det er kynnere da jeg hadde mye av det i begge de tidligere graviditetene. Ble da sykmeldt pga det 5 mnd på vei. Har innsett at det ikke er alle som er friske og raske i graviditetene, så da får jeg bare se det an. Skal prøve meg på jobb igjen når det bedre. Håper jeg får noen gode måneder etter hvert. Jeg synes du skal lytte til kroppen din. Ikke verdt å presse seg for hardt heller. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...