Gå til innhold

Hvor mye skal man stole på BMI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regnet akkurat ut min BMI, som sa at jeg var undervektig, noe jeg egentlig ikke får til å henge på greip. Jeg er slank, men ikke mager, ingen ribben e.l. som stikker ut!

Jeg er nå på trivselsvekten min, og ser helt normal ut... Har aldri i mitt liv vært på en slankekur eller hatt noen som helst tvangstanker rundt mat. Så jeg tror helt ærlig talt jeg ikke har noe som helst forvridd kroppsbilde... Ble overrasket... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel jeg er overvektig i følge BMI, men trener en del og ser tynnere ut enn på 10 år (men ER ikke det, da klær fra for ti år siden ikke alltid passer (o: )..

BMI må taes med en smule salt,- hva man kan få gjort er å måle fettprosent (tror noen apotek og helsekostbutikker har den mulighet,- da hjemmevekter ofte er litt upålitelige på det området) og se hvordan den ligger an, men tror det også her kan slå litt feil ut hvis man har spist mye salt mat/mat som binder vann i kroppen de siste dagene,- så kan det visst slå ut som fett....

Men uansett, jeg har sluttet med å tenke på vekta, men føler på klær om jeg har lagt på meg/tatt av og prøver å regulere meg om jeg merker forskjell ene eller andre veien,- for nå er jeg fornøyd..Etter at jeg begynte med det for over ett år siden har jeg holdt meg stabil, med tanke på at ingen klær har blitt for små/store, så da er vel vekta også stabil da :o) ???? SKal en del kilo til før man kjenner det på klæren, så med min livsstil for øyeblikket så holder jeg meg helt greit, synes jeg selv :o) Men noe småpirk kunne nok tatt seg litt bedre ut :o)

Skrevet

min bmi er på 17... tror heller ikke helt på det! også slank... ikke veldig muskuløs kan man jo si..og smal beinbygning...og ja det er da litt å ta i (syns jeg da)

må huske på at bmi ikke tar hensyn til beinbygning eller muskelmasse... Han treneren i puls sier selv han er svært overvektig ifølge bmi... som han sier at muskler veier mer enn fett og det tar ikke bmi hensyn til..

slapp av du....

Skrevet

BMI er vel et ganske grovt mål. For meg har det stemt at jeg er undervektig når BMI sier det, men jeg har tung kroppsbygning og har sett alt annet enn vakker ut når jeg har hatt veldig lav BMI. Undervekt er jo ikke noe problem så lenge du føler deg ok, ikke er mye syk og sliten og ikke mister mensen eller lignende :)

Skrevet

Jeg er slank, men usunn, trener ikke lenger, og de sier jo at muskler veier mer enn fett.

Det er ikke det at jeg tenker over vekt, men var moro å se! Bare syntes det stemte så utrolig dårlig for meg, og har jo lagt merke til at mange stresser med BMI.

Jeg veide mer når jeg trente, men var betraktelig fastere i fisken for å si det sånn:) he he

takk for svar

HI

Skrevet

BMI for stemmer ikke. Jeg testet meg for noen år siden, og kom frem til at jeg var overvektig. Noe jeg absolutt ikke var eller er. Godt trenet med skikkelig vaskebrett på magen ( det var den gang...) og i veldig god fysisk form. Musklene som gjorde at jeg var overvektig kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...