barn2009 Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Noen andre som har lav blodprosent og gode tips i tillegg til jerntabletter selvsagt. VAr til legen i går og fikk mållt verdi til under 9. Er nå i uke 37 og lurer på hvor fort jernlagrene vil ta seg opp og dermed også litt mer energi.
Snusmusa Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har lav blodprosent, spiser duroferon duretter, 2 om dagen.. Dette syns jeg hjalp mere på energien min enn når jeg tok den flytende (fluradix????) Har du målt lagret i tillegg ? Lagrene fylles opp først sa legen til meg, så det er ikke sikkert det syns når du "bare" tar blodprosenten..
bomsa Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jeg fikk også målt lave jernverdier. Jeg tar hemofer 3 om dagen, legen sa til meg at hvis du tar dem sammen med appelsinjuice (C-vit) så tar kroppen opp jern dobbelt så fort. Måtte ikke ta det sammen med melk, for den nøytraliserte jernet.
Sporty mamma Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Var det blodprosenten eller jernlagret som var lavt?? Det er nemlig to forskjellige ting.Man kan ha bra jernlager og lav blodprosent og motsatt. Jeg har lavt jernlager og bra blodprosent (skjønn det den som vil) Det er viktig og få i seg mye c-vitaminer i tillegg til jern. Drikk gjerne appelsinjuice eller spis en kiwi når du tar jerntablettene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå