Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg er bare 29+1 i dag. Så synes det er litt tidlig å føle seg tung og lei. SF målet mitt er litt høyt, men jeg har ikke gått opp mer enn 5 kg hittil, så er jo ikke slik at jeg er så veldig enorm akkurat. Men nå synes jeg det begynner å bli slitsomt. Magen skumper borti alt hele tiden. Ryggen småverker ett eller annet sted hele tiden. Det er vanskelig å finne noen god hvilestilling. (Både om dagen og natten.) Ting går tregere og jeg blir stresset av at jeg ikke orker å gjøre ting. Dessuten gråter jeg for den minste ting. (Blir slik når jeg blir sliten. Nå er jeg jo nesten lltid sliten.) Egentlig så vet jeg at jeg ikke har noe å klage over. Er i full jobb og har ingen store plager som bekkenløsning eller noe slikt. Men nå begynner jeg å føle meg så innmari gravid. Gleder meg veldig til permisjonen starter.

Er det flere der ute som har det slik eller er jeg bare sutrete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man går gjennom vokseperioder der man nesten ser fra dag til dag at magen vokser. Jeg husker at ene uken kunne jeg bruke snekkerbuksen, andre uken var den for trang. Jeg kunne kjenne det at jeg hadde vokst, det føltes som at hver mandag var voksedag. Jeg kjente meg veldig gravid rundt den tiden og. Nå er jeg 39+1 i dag, og alt er forandret. Nå sover jeg som om jeg aldri har gjort annet. Jeg vokser ikke noe særlig, men merker tyngden på en helt annen måte. Alt liksom bare siger ned og har landet inni bekkenet på en måte. Og tålmodigheten for hva jeg venter på er egentlig oppbrukt... Fortsett du å la magen dulte borti, vær stolt av at den vokser. Når du har kommet til slutten av 3.trimester så er du ganske lei.

Skrevet

Tror det er ganske vanlig så tidlig, jeg hadde d og slik. Det går litt i perioder og søvnen spiller en stor rolle. Du vil føle deg som et nytt menneske bare med en natt god søvn. Noen dager er kjempe lange og tunge mens andre er bedre. Syns nesten det er litt bedre nå mot slutten, er 37+2 idag og har hatt en av de beste ukene på lenge.

D er lov å være sliten og lei, ta vare på deg selv og nyt de dagene som er litt bedre. :D

Skrevet

hei mia29

Jeg kjenner meg godt igjen. Er 28+4 og er faktisk kjempe sliten. Akkurat hatt omgangsyken, så det hjelper ikke akkurat på energinivået.

Er plaget med ryggsmerter og sover utrolig dårlig! Utrolig frustrerende. Blir bare irritabel og lei. Har lagt på meg 10kg og føler meg kjempe stor! Magen vokser og er litt iveien for ulike ting...som å bøye seg he,he. Vi får håpe det blir bedre når vi nærmer oss terminen :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar! Håper bare den tette nesa og evige forkjølelsen snart gir seg. Da er mye gjort. At magen er i veien er vel egentlig bare positivt. Den hører jo liksom med ;o)

Skrevet

Jeg føler meg akkurat slik som du. Det begynte i uke 29, og jeg var, som du, bekymret over hvor det skulle ende hen med 11 uker igjen til termin! Jeg er nå i uke 30, og småplagene fortsetter... Jeg føler meg rett og slett tung, og alt går i slow motion, hvis jeg er så heldig å få noe gjort... Jeg syns på en måte det ikke er nok til å gå til legen for sykemelding, men føler at jeg ikke lenger har energi til annet enn jobb, sofa og seng....

Det værste av alt er jo at jeg er i kjempegod form egentlig! Vet at jeg i forhold til mange andre ikke har noe å klage over, og alikevel så gjør jeg det...

Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at du ikke er alene om følelsen, men har lovt meg selv å ikke legge inn sutre innlegg her inne (får se hvor lenge det varer!), så det blir forhåpentligvis ikke mer snakk om den saken!

Lykke til videre, kanskje trenger vi bare litt tilvenning:)

Skrevet

hei hei

kjenner meg veldig igjen med smerter i rygg og følelsen av å være tung... jeg var så sliten fordi jeg ikke sov om natta,bare vandret rundt fordi det var vondt å legge seg ned eller sitte stille...ingenting var behagelig!!

Et tips!!

TEST AKUPUNKTUR!!

Jeg gjorde det første gang for 1 uke siden,og nå sover jeg gjennom natta=) trodde ikke på at d ville hjelpe,men søren heller som jeg gleder meg til neste time=)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...