Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hvor mange cm har dere? Aldri målt dette før, men prøver å slanke meg. Målte meg til 103,5 cm på det tykkeste. Er sikkert litt mye (trenger jo å slanke meg) men er det KJEMPEMYE? Begynte å lure litt...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 De anbefaler at damer har under 88 cm (eller er det 80?) hvis ikke er det litt for mye. Kommer jo litt an på hvor høy man er også da.. Tror jeg har noe lignende selv, er 1.75 høy og synes ikke jeg har vært veldig stor, men hadde tenkt å slanke meg litt - men så ble jeg gravid istedet.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Tror faktisk det er 80 til damer, og 88/90 til menn..Er 180 selv, og er vel rundt 90 nå, men jeg skal IKKE bli tynnere,- er slank og hadde det ikke vært for rumpe/lår hadde jeg gått inn i 38 i midjemål-uten problem.....Så jeg skjønner ikke helt disse målene jeg...Er det liksom størrelse 34-36 som er sunt da eller?? 103,5 er kanskje litt mye, men avhenger litt av høyden, også teller proporsjonene mye..Perfekt forhold midje/hofter skulle vel være et eller annet desimaltall som jeg ikke husker..Og hadde man det forholdstallet så skulle visst ikke midjemålet være "så farlig" selv om det var en del over "grensetallet" på 80...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Ja det er det dummeste jeg har hørt, en kan ikke følge de målene! Det kommer jo ann på hvordan selve skjelettet osv er bygd opp også. Jeg har en brei kropp, ikke at jeg er tjukk, for jeg har ikke mye fett, men selve kroppen er brei. Jeg er 100cm rundt magen, og ja det er litt mye, men har en ødelagt mage etter graviditet i ung alder, selv om det er lenge siden. 75 cm er jeg rundt brystkassa(ikke over puppene), også skulle jeg liksom bare vært 5 cm breiere rundt magen, med de breie hoftene. By the way så har jeg en bmi på 22, så jeg skal ikke akkurat være feit
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Neida, det er ikke dumt. Kvinner som har mer enn 80 cm rundt midjen har økt risiko for bl.a. hjerte- og karsykdommer. Men det er altså IKKE rundt det tykkeste på magen, der kan man måle mye mer uten fare, det er rundt MIDJEN, altså der man er smalest. Så du anonym som 100 rundt magen og 75 rundt brystkassa er sikkert innenfor den trygge sonen rundt midjen - tipper du ligger under 80 cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå