Gå til innhold

Forbaska barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg bor sammen med betaler barnebidrag for tre barn. Det utgjør 3000,- per måned, privat ordning. Han har dem fra fredag til mandag annenhver helg, i tillegg til en hel masse utenom når de vil, eller mora jobber og de kjeder seg hjemme alene.

Hvorfor i alle verdens dager skal han betale for de ungene hos henne. Det er jo ikke sånn at hun har mere utgifter på de enn han. Men hun driver nå ikke å betaler han noenting som helst. Og hun har barnetrygdene også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dina:-)
Skrevet

Men han hadde jo måttet betale barnebidrag uansett... Ta kontakt med familievernkontoret?

Skrevet

3000 for 3 barn er da ikke mye. Har dere regnet på NAV sin kalkulator? Kanskje det stemmer, kanskje det er mindre eller kanskje det er mer han egentlig skulle betalt.

Sjekk der før dere tenker å gjøre noe mer.

Og husk; samværsfratrekket i bidraget går på antall netter, ikke det som er bare dagsamvær.

Bidrag MÅ samværsforelderen betale okke som, da han/hun MÅ bidra til husholdet der barna bor fast. Sånn er det, og sånn kommer det til å være. Det er ikke kun mors(bidragsmottakers) ansvar at hus, strøm og andre ting barna trenger der de bor fast, blir betalt.

Skrevet

hei...

hvis han har unga 50% av tiden så går det opp i opp, hvis de ikke er like mye hos begge må den som har de minst betale alt ettersom hvor mye av tiden det gjelder...

Hvis du syns det er omtrent likt ville jeg snakket med mannen min, og fått omgjort avtalen og "krevd" å ha de 50/50 av tiden...

nav vet hvilken satser som gjelder, jeg syns 3000,- for tre barn ikke høres mye ut...men har han de omtrent likt, vel da syns jeg det høres feil ut at han skal betale for de.

uansett så er det alltid lurt å ha faste samværsavtaler som gjør det mye lettere å regne ut bidrag osv... Det gjør det også ofte lettere å si nei til samvær dersom det ikke passer... man kan jo bytte dager dersom det kommer opp noe uforutsett men passe på at det ikke går utover timer....

(familievernkontor eller mekling kan hjelpe i en slik prosess...som neppe vil bli til glede for mammaen som mottar penger.... og som evt mister disse)

masse lykke til!!

forstår deg godt jeg...(selv om jeg er mor til to barn som mottar barnebidrag av far... mye lettere med faste avtaler som man holder seg til)

Skrevet

3000kr var jo lite for 3 barn. Min samboer bet det samme for kun et barn han...

Skrevet

Det går ikke på antall netter men på % av tiden som blir brukt sammen... på dagen koster det også å ta vare på barn vet du...de må ha mat, klær og stell da også....

(en bekjent av meg gikk i den fellen...og må etterbetale en hel masse nå)

Skrevet

Vet at det ikke er så fryktelig mye forhold til hva som blir fastsatt, men det er allikevel mange penger fra netto inntekt. Det erj o ikke så fryktelig mye dyrere for mora å ha ungene, enn hva det er for faren.

Han betaler jo også for hus og strøm og alt annet de behøver når de er hos oss. Vi kunne jo også godt ha bruk for de pengeen her hos oss.

Skrevet

Jeg syntes 3000 hørtes veldig lite ut og jeg håper virkelig at mamman får det hun har krav på til tross for privat ordning.

Skrevet

Her betaler mannen 2200 på ett barn, og da kjøper vi mye klær, sportsutstyr og aktiviteter på ham også. (Til tider mer enn mor).

Betaler mannen din halvparten av barnetilsyn og alle aktiviteter også? Om ikke så høres det ut til at dere slipper ekstremt billig fra det. Håper virkelig mor får det hun skal ha.

Skrevet

Jeg vet at det er mindre enn hva som skulle vært fastsatt, men det er en privat ordning som hun er fullt med på.

Er bare helt idiotisk at hun skal ha penger hos han, ungene koster jo han like mye som henne så uansett. Han betaler alt for de når de er her, og det er ikke så mange netter i forskjell på når de er hos henne og når de er hos oss. Det er iallefall ikke snakk om at de ekstra nettene de faktisk er hos henne og ikke hos oss, koster 3000 kroner i måneden i tillegg til 4000 kroner i barnetrygd.

Skrevet

Hva har barnetrygden med saken å gjøre?? Tror du hun får barnetrygd for at faren skal slippe å betale??

La nå mannen din gjøre opp for de barna han har vært med på å lage! Det er alt for mange mannfolk som prøver å lure seg unna, og det er alt for mange damer som sitter bak disse mannfolka og trekker i trådene!

Skrevet

kjøper dere likt med klær, bet dere halve av barnepassutgiftene også? hva med ektiviteter barna er med på? bursdagsselskap, pakker til andres selvskap, finklær. sko, ytterklær til hver sessong.

Skrevet

Ja, hva f... er det da du sutrer etter, når bidraget er mindre enn det kunne vært? Nyekjerringer, altså. Så griske at det er en skam!

greit dere betaler det daglige når barna er hos dere, det gjør også mor. I tillegg har vel hun barnepassutgifter, alt av sesongklær, og andre klær, gym- og svømmingsutstyr, sko, sekker til bhg/skole, skolemelkregning(kanskje), strøm i huset, boutgifter, kommunale avgifter, medisiner osv osv osv. Alt som er i livet for alle.

Du forstår det, at dette skal faren være med å betale på der barna bor fast, også. Ikke bare når han har barna der han bor.....

Skrevet

Hvis de har barna ca 50/50 så er utgiftene ca like...

utgifter til strøm, kommunale utgifter osv har jo begge parter... og hvis mor mottar barnetrygden så skulle det bare mangle at hun betaler barnepass?? Men har hun barna mye mer enn far er jeg enig med de ovenfor...da skulle det bare mangle at far betaler...

hilsen mor som har aleneansvar og som mottar 5000 i farsbidrag for to barn... (og som har barna 100% av tiden (med untak av 2 besøk til far på ca 1 time gangen...siden juli)

møt opp på mekling..få hjelp til å sette istand en funksjonell avtale, det pleier å gjøre samvær og farsavgifter mye lettere å forholde seg til!!

Skrevet

Ring Nav du , så sitter du der med skjegget i postkassa..3000 for tre barn er lite, klarer du ikke akseptere at han har barn fra før finn deg en ny mann uten barn.

Skrevet

3000 for tre er da faktisk ikke noe, her får jeg 8000 for 3 barn.

Skrevet

Vet du, jeg får over 7 000 for TO barn, jeg. Ikke klag på 3 000 for 3 barn! Skulle gjerne sett mor til barna sende inn søknad om bidrag til NAV;) Da kunne du gråte, da;)

Det blir helt latterlig å høre slikt som deg HI, tragisk....

Finn deg en rik mann uten barn, dersom dette er så vanskelig for deg.

Stakkars barna du er stemor til! Håper endelig du har et HELT annet syn på barna enn hva du har på pengene!

Skrevet

Sånn er det når man er sammen med en mann som har unger fra før.

Deal with it.

Skrevet

Jeg får 3900 for 1 barn fra eksen. Du verden han er heldig, mannen din, som betaler så lite!

Skrevet

Hvis han prøver å få NAV til å fastsette bidraget, kan han enten komme bedre ut av det, eller verre.

han kan jo ta sjansen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...