Gjest Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 det viser seg at jeg har for smalt bekken til å føde på vanlig måte, så da blir det planlagt keisersnitt på meg! Hadde jo mest lyst på keisersnitt pga alt som KAN skje under en setefødsel, og at det uansett kunne endt i hastekeisersnitt, men nå slapp jeg altså å mase meg til det, hehe.. I løpet av neste uke er jeg altså mamma til ei skjønn lita jente! Gud som vi gleder oss!!
komplett familie Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Masse lykke til i neste uke. Så deilig å vite når man får baby....
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Tusen takk ja, det er helt uvirkelig! Kjempespennende og litt skummelt på samme tid, hehe.. Men aller mest gleder vi oss som noen små unger!
Tertitt Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hei Synes å huske du skrev at du skulle til sykehuset i Kristiansand, stemmer det? Jeg har kanskje også en i seteleie. Og det jeg lurer på om du fikk noe inntrykk av at det hadde vært vanskelig å få keisersnitt, om bekkenet hadde vært stort nok? Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg har lyst til, om det er så at han er i seteleie, men det hadde jo vært greit om jeg hadde sluppet å mase meg til et keisersnitt.
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 hei! ja, det stemmer, jeg skal føde i kr.sand jeg vet faktisk ikke om det ville vært vanskelig. Det eneste jeg fikk høre idag, var at om jeg hadde hatt bredt nok bekken, ville de anbefalt vaginal fødsel. MEN det er ingen som blir tvunget til det, og om du føler det er best for deg å ta keisersnitt, så får du nok helt sikkert det! Da jeg var på samtale for en uke siden, fikk jeg inntrykk av at alt skal gå på skinner for at en setefødsel skal bli helt vellykka, og ikke ende i hastekeisersnitt til slutt, gjerne etter mange timer med rier osv.. Det var derfor jeg/vi bestemte oss for keisersnitt. Men, nå slapp jeg jo heldigvis å ta den avgjørelsen selv, jeg får rett og slett ikke lov å prøve å føde engang.. Når skal du finne ut om h*n ligger i seteleie da?
Tertitt Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Jeg var på kontroll hos jordmor for en uke siden, da var jeg i uke 35. Hun var usikker på hvilket leie han er i, men trodde det var seteleie. Jeg skal til kontroll igjen på mandag for å se om hun blir litt mer sikker på leie hans. Og om hun hun fortsatt tror det er seteleie blir jeg sendt til ultralyd. Så det er jo ikke sikkert at han ligger i seteleie, men jeg liker å være litt forberedt på hva som kan skje. Det blir jo spennende for deg da. Og jeg skjønner godt at det er nesten litt skummelt. Når det plutselig kommer så tett på. Er det ditt første barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå