Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ser ut som jeg skal få utført en hysteroskopi. Noen som har gjort dette og kan fortelle litt ?

Og får man narkose eller lokalbedøvelse ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej

Jag gjorde en hysteroskopi i början av december. Jag fick full narkose, kom till Ullevål kl 7 på morgonen å fick då ett eget rum. Så startade väntan..hehe. Fick smertestillende å veneflon å så var det in på operasjonsstua. Vaknade ca 30 min senare å mådde helt fint. Va sliten å yr men annars i toppform. Blødde lite efter detta pga att de fjernet rester fra en MA.. var endast i 1-2 dager.

Har läst att nån får lokalbedøvelse men tror ikke man ger det längre alltså!!

Om du har några frågor så sänd en pm!

Lycka till=)

Skrevet

Hei og tusen takk for svar !! :-)

Vet ikke helt hvordan jeg sender pm så jeg prøver å spørre her :-o)

Hva kan de egentlig se ved en hysteroskopi ? Alt ?

Feks arrdannelser, cyster, sammenvoksninger osv ?

Grunnen til at jeg skal få denne undersøkelsen er for å se om jeg kan ha blitt skadet under tidligere inngrep i livmoren.

Kunne du jobbe som normalt dagen etter inngrepet eller blir man sykemeldt en dag el to ?

Skrevet

Heheh..

Jag var åxå inne pga att de utført 2 utskrapningar. Det de såg på var arrdannelser, cyster/myom, sammenvoksninger å om slimhinnen ser bra ut.

Jag fikk en dag sykelmelding av sykehuset så jag tog kontakt med fastlegen å fick tre dager til. Detta var pga att jag var sliten psykiskt efter ingreppet.. men fagen efter borde du nog va ledig!

Som sagt e inget å gruva sej för.. jag sa til legen att jag ville att han kom in innan jag åkte hem å förklarade vad de gjort å sett. Det rekommenderar jag då sykepleien som jag hade inte va så väldigt insatt å plumpade ut med: vill inte du ha barn eftersom de gjort utskrapning å hysteroskopi?! Jag blev ju skit rädd, men så sa legen att de fjernet en liten rest fra min graviditet.. så prata med legen!

Lycka till

Skrevet

Hei og takk for svar igjen !! :-)

Da skal jeg jammen be om å få prate med legen etter inngrepet.

Jeg er veldig redd for - og har på følelsen av at jeg har blitt "skadet" ved et inngrep jeg hadde i sommer. Men selv om jeg gruer meg så skal det tross alt bli bedre å vite hvordan det står til der inne. Forhåpentligvis er følelsen min om at det er noe galt feil, men hvis jeg skulle være skadet vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til.

Kan jeg spørre om alt så greit ut med deg, etter de fjernet restene ?

Og hva sa de om de andre tingene, slimhinne, sammenvoksninger osv ?

Da vet jeg også at jeg kanskje må regne med å være borte et par dager fra jobben. Det er psykisk tungt å gå å føle at noe er galt og en sånn undersøkelse tar sikkert litt på. Hvertfall hvis jeg får beskjed om noe er galt/ødelagt.......da kommer jeg nok til å få meg en skikkelig knekk. Men kan jo ikke ta sorgene på forskudd.....får bare vente, og imens glede meg over den gode tulla vi har på snart 3 år.

Kan jeg spørre om du har noen barn ?

Håper uansett alt står bra til med deg og at ting blir slik du ønsker !!!

Lykke til til deg også :-)

Skrevet

Ja be om att legen kommer in ja.. När jag va klar för att åka var legen i operation, sa att jag väntade tills han va klar å det va helt oki för dom på avdelningen.

Hos mej var allt fint, inga skader el samanväxningar. Slimhinnorna såg helt fina ut å han sa att det var ingenting i vägen för att vi skulle bli gravida igen =) Han bad oss vänta en mens innan vi startade vår första pp men vi väntade två! Är nu inne i vår första pp å hae el för en vecka sedan. har ingen tro på att det skall klaffa på första så är väldigt lugn känner jag å det e skönt!

Har inga barn fra tidigare så va verkligen skit rädd när jag skulle dit pga två tidigare utskrapningar å jag viste att det va rester kvar. Men allt gick bra å nu har mens å el kommit eksakt när den skulle=)

Skall till fastlegen på tisdag å be om å få ny ul-timme, vill se själv att allt e ute. De har sagt varje gång att de fått med sej allt å så visar det sej att det hade de inte.. men tror nu att allt är som det skall.

Massa lycka till.. hoppas verkligen allt ser bra ut å om inte så ordnar de ju det för dej!!

Kram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...