håpogtro Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hei, Ser ut som jeg skal få utført en hysteroskopi. Noen som har gjort dette og kan fortelle litt ? Og får man narkose eller lokalbedøvelse ?
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Hej Jag gjorde en hysteroskopi i början av december. Jag fick full narkose, kom till Ullevål kl 7 på morgonen å fick då ett eget rum. Så startade väntan..hehe. Fick smertestillende å veneflon å så var det in på operasjonsstua. Vaknade ca 30 min senare å mådde helt fint. Va sliten å yr men annars i toppform. Blødde lite efter detta pga att de fjernet rester fra en MA.. var endast i 1-2 dager. Har läst att nån får lokalbedøvelse men tror ikke man ger det längre alltså!! Om du har några frågor så sänd en pm! Lycka till=)
håpogtro Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2009 Hei og tusen takk for svar !! :-) Vet ikke helt hvordan jeg sender pm så jeg prøver å spørre her :-o) Hva kan de egentlig se ved en hysteroskopi ? Alt ? Feks arrdannelser, cyster, sammenvoksninger osv ? Grunnen til at jeg skal få denne undersøkelsen er for å se om jeg kan ha blitt skadet under tidligere inngrep i livmoren. Kunne du jobbe som normalt dagen etter inngrepet eller blir man sykemeldt en dag el to ?
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Heheh.. Jag var åxå inne pga att de utført 2 utskrapningar. Det de såg på var arrdannelser, cyster/myom, sammenvoksninger å om slimhinnen ser bra ut. Jag fikk en dag sykelmelding av sykehuset så jag tog kontakt med fastlegen å fick tre dager til. Detta var pga att jag var sliten psykiskt efter ingreppet.. men fagen efter borde du nog va ledig! Som sagt e inget å gruva sej för.. jag sa til legen att jag ville att han kom in innan jag åkte hem å förklarade vad de gjort å sett. Det rekommenderar jag då sykepleien som jag hade inte va så väldigt insatt å plumpade ut med: vill inte du ha barn eftersom de gjort utskrapning å hysteroskopi?! Jag blev ju skit rädd, men så sa legen att de fjernet en liten rest fra min graviditet.. så prata med legen! Lycka till
håpogtro Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2009 Hei og takk for svar igjen !! :-) Da skal jeg jammen be om å få prate med legen etter inngrepet. Jeg er veldig redd for - og har på følelsen av at jeg har blitt "skadet" ved et inngrep jeg hadde i sommer. Men selv om jeg gruer meg så skal det tross alt bli bedre å vite hvordan det står til der inne. Forhåpentligvis er følelsen min om at det er noe galt feil, men hvis jeg skulle være skadet vet jeg hvertfall hva jeg har å forholde meg til. Kan jeg spørre om alt så greit ut med deg, etter de fjernet restene ? Og hva sa de om de andre tingene, slimhinne, sammenvoksninger osv ? Da vet jeg også at jeg kanskje må regne med å være borte et par dager fra jobben. Det er psykisk tungt å gå å føle at noe er galt og en sånn undersøkelse tar sikkert litt på. Hvertfall hvis jeg får beskjed om noe er galt/ødelagt.......da kommer jeg nok til å få meg en skikkelig knekk. Men kan jo ikke ta sorgene på forskudd.....får bare vente, og imens glede meg over den gode tulla vi har på snart 3 år. Kan jeg spørre om du har noen barn ? Håper uansett alt står bra til med deg og at ting blir slik du ønsker !!! Lykke til til deg også :-)
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Ja be om att legen kommer in ja.. När jag va klar för att åka var legen i operation, sa att jag väntade tills han va klar å det va helt oki för dom på avdelningen. Hos mej var allt fint, inga skader el samanväxningar. Slimhinnorna såg helt fina ut å han sa att det var ingenting i vägen för att vi skulle bli gravida igen =) Han bad oss vänta en mens innan vi startade vår första pp men vi väntade två! Är nu inne i vår första pp å hae el för en vecka sedan. har ingen tro på att det skall klaffa på första så är väldigt lugn känner jag å det e skönt! Har inga barn fra tidigare så va verkligen skit rädd när jag skulle dit pga två tidigare utskrapningar å jag viste att det va rester kvar. Men allt gick bra å nu har mens å el kommit eksakt när den skulle=) Skall till fastlegen på tisdag å be om å få ny ul-timme, vill se själv att allt e ute. De har sagt varje gång att de fått med sej allt å så visar det sej att det hade de inte.. men tror nu att allt är som det skall. Massa lycka till.. hoppas verkligen allt ser bra ut å om inte så ordnar de ju det för dej!! Kram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå