Gå til innhold

trenger litt hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man starte å gi vanlig melk, og er det evt snakk om H-melk??

Er det greit å bare gå direkte fra amming på kvelden, til å gi vanlig melk på flasken?

Og hvordan skal jeg få mini til å sove hele natten? Hun får ikke melk etter at hun har lagt seg, men våkner klokken 03 hver natt.

Står og hopper i sengen, holder på slik i en - en og en halv time, før hun endelig sovner igjen...

Hadde vært deilig om hun ville sove hele natten.. for henne også ja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligst ved 12 mnd kan du gi vanlig melk, gjerne H-melk, eller lettmelk hvis hun er veldig god og rundt. Ville introdusert det litt gradvis, og ikke første gang på kvelden, i tilfelle hun får vondt i magen (dumt å være oppe hele natten pga hun fikk melk på kvelden istedet for på formiddagen). Så må hun jo også vennes til flaske istedet for pupp, selv om du begynner å gi vanlig melk, så anbefaler de jo å fortsette ammingen noen mnd til, et par skvetter om dagen.

Hva gjør du når hun våkner om natten? Du må ikke skru på lys, ikke se på henne, ikke klappe/kose med henne, bare gå inn, legg henne ned, si 'nå er det natt, nå må du sove' og gå ut igjen. Ingenting mer. Så skjønner hun etterhvert at om natten er det ingen service å få.

Lykke til. :)

Skrevet

Da venter jeg en måned med melken :)

Når hun hun er våken og står i sengen så pleier jeg å gå inn og legge henne ned, men må liksom "holde" henne nede, hvis ikke så er hun oppe og står på to sekunder.. skal jeg bare gå likevel? også gjennta etter litt?

Skrevet

Jeg ville vel prøvd det ja, gå inn og legge henne ned, gå ut igjen. Gjenta til hun sovner. Blir et par slitsomme netter men det er jo verdt det hvis det medfører at hun slutter å våkne på natta. Veldig viktig med null øyekontakt, null kos, og null prat, utenom akkurat det å ta i henne for å legge henne ned og si 'nå skal du sove'. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...