Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Får besøk av svigerinne og mann.Tenkte å lage eggerøre,laks rundstykker fyllte paprika,og hjemmelaga pizza . Blir det bra tro?? Hjemmelaga karamell pudding og sjokolade kake. Samboer mener det er nok med fyllte paprika rundstykkene laksen og eggerøra. Paprikaene er jo fylte med blant annet ris og kjøtt. HVA synes dere?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 herregud,ja det hørtes for mye ut... ta enten eggerøre,laks,rundstykker og fylte paprika ELLER pizza... det samme gjelder desserten... høres jo ut som dere skal ha to par på besøk i tillegg til dere selv... hilsen ei som har gått kokkelinja...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Det høres ut som litt av en blanding av mat. Er liksom tre retter som kræsjer helt. Enten eggerøre/laks, pizza eller fyllte paprika med ris/salat til. Det enkle er alltid best. Salat kan du ha til uansett.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Eller du kan droppe en svær flat pizza, og lage små pizzasnurrer som passer godt til paprikaen. Server du en liten salat til, så har du noe for en hver smak. Til pizzadeigen: 2 ss TineSmør 2,5 dl TineMelk Skummet 25 g gjær 1 ts salt 7 dl hvetemel Fyll: 1 pose ferdig pizzasaus tomatpure, pestosaus eller sennep 1 liten løk finhakket 1 fedd hvitløksbåt presset 1 ss krydder oregano, basilikum eller lignende 100 g kjøttpålegg 200 g revet Jarlsberg Original eller annen reven ost I stekeovnenved 230 grader i ca. 15 minutter. Smuldre gjæren i bakebollen. Smelt smøret, tilsett melken og la det bli fingervarmt. Hell litt av væsken over gjæren og rør til den er oppløst. Tilsett salt og mel slik at deigen blir glatt og smidig og slipper bollen. La deigen heve under plast på lunt sted, ca. 20 minutter. Kjevle deigen til et rektangel, ca. 20x40 cm. Smør saus eller sennep på deigen. Dryss over løk og krydder og fordel kjøttet oppå. Dryss mesteparten av osten over. Rull leiven sammen fra langsiden. Skjær den i 2 - 3 cm tykke skiver. Legg snurrene på bakepapir eller smurt plate. Heves under plast på lunt sted ca. 30 minutter. Dryss over resten av osten før snurrene stekes.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 ja har en mann som spiser som 2 når vi er å spiser middag på restaurang så bestiller han 2 biff,me d 6 poteter+ dessert 4 vørterøl.hehe må ha mye.Tar laks,eggerøre,rundstykker og fylte paprika. Du som har gått kokke linja kansje har noen andre forslag??
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 altså,skal det være sånn litt skikkelig middag blir det kanskje litt stusselig med laks og sånn,det er jo klassifisert som forretter... hjemmelaget pizza er jo stort sett alltid godt da... kan jo si hva jeg serverte sist jeg hadde middagsgjester (meg,sambo,to menn,en dame,ei på 14 og to på 4-5 år) Svinesteik: legg steika i ildfastform 1time 200*C,legg deretter alufolie over og stek en time til...om den er ferdig før gjestene kommer skrur du bare ovnen til 75*C...ca.15min før servering tar du den ut,lar den hvile 5-10min før du skjærer den i passelige skiver... kok potet,regner tre middels poteter pr.pers og slenger med to ekstra,ingen krise om det blir til overs (pytt-i-panne eller potetstappe dagen etter...) brukte 4 poser peppersaus,tilsatte en liten klatt (ca100g) smør og stekesjyen,kan lage denne tidlig for den blir bedre jo lenger den står og koser seg på varmen... stekte grønnsaker,jeg brukte: 2-4 gulerøtter 1 løk 1 paprika 1 boks mais 1 boks ananas 1 agurk skillelig snadder...mmmm... og til dessert hadde jeg lune (lett varmet og sukret) bjørnebær og blåbær med is...et tips om det bare er voksne som skal ha er å ha en liten klunk med rom i bærene mens de varmes... du kan også sjekke på kokebok forumet for tips... :-) hilsen "kokken"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå