Gå til innhold

Hvor mye stimuli trenger en baby på ca 2 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini sover stort sett hele dagen... har noen korte stunder hun er våken, maks to timer, men oftest mindre.

Vi rekker stort sett ikke annet enn å stelle og mate. Prater mye med henne, synger og koser - men er det nok?

Iblant legger jeg henne under babygymmen - og det er stas. Eller setter henne i vippestolen under uroen hennes. Men hun sover så mye på dagtid, og vil ikke sette henne under der klokka elleve på kvelden, når vi skal prøve å sove... så ikke hver dag vi "rekker" det...

Hva gjør dere med de små?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ttror hun får alt hun trenger jeg.Bare ved å være sammen med henne ved stell og mating.Prate og synge med henne samtidig.Ha nærheten og kosen.Jeg mener at de minste ikke trenger mer enn det. Bare det å være der for henne som mamma gir henne all stimulien hun trenger.I tillegg så er alt hun ser og hører med på å stimulere henne vet du.

Skrevet

Vår baby er akkurat samme- har våkeperioder på 1- 2 timer før hun trenger søvn igjen. Hvis ikke hun får sove blir hun overtrøtt og "vanskelig" og ha med å gjøre. Så søvnen er veldig viktig. Jeg tror de får nok stimuli ved stell og mat og den lille stunden under babygymmen. Etterhvert som de trenger mindre søvn, kan man bruke babygymmen mer. Hvordan er det med søvnen på kveldstid hos dere? Syns det er litt vanskeligere å få baby til å sove da...

Skrevet

Desembergull: Ja, samme her... På dagtid sovner hun hvorsomhelst og nårsomhelst. Og sover over det meste... Kan bare legge henne i senga også sovner hun selv.

På kvelden er det som oftest vanskeligere... har blitt litt bedre siste uken tror jeg, men hun vil ha det helt mørkt og helt stille før hun kan sove. Har funnet ut at jeg må legge henne med engang hun viser tegn til at hun er trøtt, ellers blir det bare hyling og skriking... Hun sovner ofte i nitiden, og våkner igjen elleve - og vil ikke sove mer... så den er ofte over tolv før hun sover igjen. Litt slitsomt. Men når hun ligger der og bare smiler og smiler, så får man litt ekstra krefter:)

Har vurdert om jeg skal gjøre noe for å prøve å endre mønsteret litt, eller om jeg bare skal vente å se det an... hadde vært deilig om hun tok kvelden litt før;) Fikk råd av hs om å vente til hun var 3 mnd... men ser mange her starter tidligere...

Tør ikke vekke henne på dagen heller, for som din blir min også vanskelig å ha med å gjøre om hun ikke får søvnen sin!

Skrevet

Mønsteret endrer seg nok sikkert med tiden- jeg ville bare latt henne sove til hun våkner på dagtid. Men hvor sover ho om dagen? Vår jente sover i ei vugge som sto i stua de første månedene, men nå har vi satt den inn på et eget rom. Lurer på om jeg skal prøve å få henne til å sove i sprinkelsengen på dagtid også da det virker som hun ikke liker den. (Bare for å venne henne til det). Tror du det er dumt? Hun vill ikke legge seg i den når det er natta- det gikk fint den første tiden, men nå har hun ligget i vår seng litt. Vanskelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...