Alle oss:) Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Om natta, eller ellers når blæra er full blir livmora mi pressa opp i magen. Den ligger helt ved siden av navlen på venstre sida!! en ordentlig KUL som stikker ut i magen når jeg ligger. Har tatt bilder av den for å vise legen, for den stikker ordentlig ut, altså! Er nå i uke 13, men har vært sånn siden i hvertfall uke 10... Jeg trodde at livmora satt fast lenger ned i magen?? Og det er ikke blæra, for får ingen tissenød når jeg trykker på den. Den er hard og så stor som livmora skal være i uke 13.... Småbekymra her... var ikke sånn ved min forrige graviditet:(..... Noen som vet??
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Livmoren kommer oppover etterhvert som svangerskapet utvikler seg. Så etter uke10 har livmoren kommet såpass opp at den kan kjennes et stykke under navlen over skambeinet. Så at du kan kjenne den avogtil i uke 13 er ikke unormalt og i alle fall ikke siden du har vært gravid før. Da kommer ofte livmoren opp av bekkenet tidligere enn første gang. Jeg i liggende posisjon se en skikkelig kul ved uke14 med andremann.. Så det er helt normalt det du ser... Ps, grunnen til at det er kul er både at babyen kjennes inni livmoren og at livmoren har kynnere som du ikke merker men som gjør livmoren hard. *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå