-MtG- Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Nå har jeg vært mer eller mindre på sykehuset siden tirsdag. Først med "modningskateter" så piller i to dager. Fortsatt skjer ikke noe!!!! Så nå blir det KS på meg i morgen eller søndag om han ikke har tenkt seg ut selv snart.... Dårlig gjort! Jeg som skulle ha drømmefødselen og urkvinnegreiene denne gangen. Skuffa....
-MtG- Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. januar 2009 Ja, teit å mangle en bokstav når ordet er utheva da, men her kommer den: K
Mockanin Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Jepp, med førstemann så funka det ikke i det hele tatt. Ble keisersnitt. Med andremann så gikk vannet, og jeg fikk svake rier. Når dem 2 dager etterpå måtte sette i gang, fikk jeg rier men det ble aldri noen skikkelig åpning selv etter etter 10-11 timer. Ble keisersnitt denne gangen også, men det var fordi det oppstå fare for barenet siden navlesnoren lå i klem bak han og pulsen hans ble svakere når jeg hadde rier.
miapia Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Vet om folk som har gått en uke før pillenhar virket.
Bolla Pinnsvin Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Hvorfor har de ikke prøvd å ta vannet..? Ved mitt første svangerskap gikk jeg 15 dager over og skulle plutselig settes igang.De ville sette drypp på meg.Ble litt lei meg jeg,fordi jeg drømte om en mest mulig naturlig start og fødselsforløp.Jeg spurte om de ikke kunne prøve noe annet først,da sa de at de kunne ta vannet og se om noe skjedde.Etter ca 15 minutter var riene igang.
Mille** Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Tja, de pillene funka ikke i det hele tatt med nr 2, så da tok de til slutt vannet og satt igang drypp. Ble født 5 timer senere. )
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Jeg er ingen fødekvinne jeg heller... Begynte å få modningstabletter fredagsmorgen. Jenta var født natt til mandag klokken 3. Fikk vell 4-5 tabletter. Så gikk faktisk vannet, å jeg fikk rier. Men rier som ikke hadde NOEN effekt. Så jeg måtte få drypp. Hadde rier leeeenge så skrudde de opp dryppet litt og jeg fikk uutholdelige rier i 7-8 timer uten at det åpnet seg en eneste cm! Så jeg fikk epidural sånn at di kunne maxe dryppet og da måtte kroppen bare gi etter. Så var det pressing i 2 timer UTEN pressrier. Jadda, reine drømmefødselen det. Min kropp skjønte aldri greia med fødsel...
-MtG- Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2009 De kan ikke ta vannet fordi det ikke er nok åpning. Og ikke kan de sette på drypp fordi jeg hadde KS sist gang. Har fårr de 4 pillene jeg kan få og hvis det ikke skjer noe de par neste dagene så blir det KS. Kan velge om jeg vil i morgen eller om jeg vil vente til søndag og se. Godt å se at ikke alle andre er fødekvinner..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Det har ikkje skjedd med meg men naboen min er i gang med sin andre kur nå for å få starta det for vannet gjekk i går............ Mine har komme av seg sjav uten problemer i det heile tatt....kan ikkje klage eg
thessi og lillemor Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Samme skjedde med meg. Fikk modningstabletter fra tirsdag til fredag. Fortsatt ingen åpning, endte med ks på lørdagen. Babyen måtte ut pga alvorlig svangerskapskløe så dette var før termin. Lykke til:)
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 Masse lykke til! Håper det løser seg til det beste for deg, uansett hva hvordan fødselen blir. Jeg ble litt nysjerrig, hva er grunnen til at man ikke kan få drypp hvis man har tatt ks tidligere?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Funket ikke på meg. Ble satt i gang 12 dager over termin, modningspiller i to døgn... hadde visstnok kraftige rier, som jeg ikke syntes var vonde, og ikke funket de heller, så det endte i hastesnitt til slutt...
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 jeg har tenkt på deg de siste dagene og var ganske sikker på at du var ferdig med hele fødselen jeg. så kjipt at det ikke skjer noe!! jeg er også sånn som ikke kommer skikkelig igang. jeg var det forrige gang (førstefødte) og trodde at denne gangen ville vel kroppen skjønne at når magen blir hard og vond da skal man lage åpning så babyen kommer ut... men neida. fra klokka 5 i går ettermiddag og i hele natt til klokka halv 8 på morgenen har jeg hatt maserier hvert 5 min, ikke harde og vonde men ubehagelige og med menssmerter og murring i ryggen. Jeg sovnet et par timer på morgenen for da var jeg helt utslitt og nå er kroppen helt rolig og de "riene" har helt sikkert ikke gjort noen verdens ting der nede. Blir så lei og så grinete av å ikke få sove og gå "å føde" i 14 dager hver gang får håpe vannet går snart og at det blir rier av det hos deg. de tok det på meg sist gang. da var klokka 12, klokka 2 fikk jeg drypp fordi åpninga tok lang tid og halv 5 var ungen ute masse lykke til!!!
It's all about me Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Forskjellig rutiner fra sykehus til sykehus ser jeg. Ble selv satt igang med modningspille med andrejenta, tok en del timefr før den ga virkning men da det skjedde kom det med et brak også. Uansett fikk da etterhvert epiduarl OG drypp for å holde det igang selv om forrige kom med KS. Var ikke noe snakk om at jeg ikke kunne få drypp fordi jeg hadde et KS bak meg. Lykke til iallfall.
-MtG- Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 23. januar 2009 HappyFreak og lillejenta , Grunnen til at de ikke vil gi drypp etter KS er at drypp kan gi veldig intense rier. Hardere enn de kroppen lager selv. Etter KS har man littegrann svakere livmor pga. arret så de vil ta det skånsomt. Synes det er rart at det er så forskjellig da. At de gir det noen steder og ikke andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå